- Kategori
- Turizm
Turizm'de (Merittokrasi) " yönetmeyi hak edenlerin yönetmesi"
Turizmin en büyük sorunlarından biri nedir acaba ?
Bu konuyu gündeme getirmek gerçekten ayrı bir sorun ama birilerinin yazması gerekir diye düşünüyorum.
Doğruları bulmak için önce yanlışları yazarak, doğruları bulmayı okurlarımın görüşlerine bırakmak en doğrusu.
Otellerimizin hizmet alanında daha ileri daha kaliteli olabilmeleri içindir.
İşletmeler neden dünyanın en az harcayan misafirlerini daha çok ağırlıyor ?
İşletmenin yıldız sayısına göre hizmet standartı nedir?
İşletmeler ülkemizde az iken kalitemiz daha yüksekti şimdi neden aynı kaliteyi koruyamıyoruz?
Devlet; işletmeleri yıldız sayısına göre doğru hizmet ediyor mu etmiyor mu? Diye oto kontrol yapıyor mu ?
Personel yönetimi ve eğitimi için ne kadar bütçe ayrılıyor ?
Personelin yıllık çalışma oranı neden bu kadar düşük ?
Yönetici eğitimi için ne kadar eğitim bütçesi ayrılıyor ?
İçecek kalitesinin artırmak için ne kadar bütçe ayrılıyor ?
Mutfak projeleri yapılırken iso standartlarına göre proje yalıpıyor mu ?
Mutfakların yemekte daha kaliteli hizmet için ne kadar bütçe ayrılıyor ?
İşletme Genel Müdürleri neden işletmelerin yönlendirilmesinde daha fazla söz sahibi değil ?
İşletme Genel Müdürleri neden genel müdürlük görevlerinden çok işletme müdürü olarak görev almaya başladılar?
İşletmelerin hizmet anlamında gelişmesi için ayrılan bir bütçe var mı?
Turizmin %70 ha yel gerekli planlama yapılmayınca hava durumuna göre hizmet şeklinin değişmesi demek.
Yazdığım sorunların cevabı yöneticiler olarak kendi içimizde
(Merittokrasi) "yönetmeyi hak edenlerin yönetmesi"
Saygılarımla
Hayırlı sezonlar
Saygılarımla
Ramazan KIR
Executive Head Chef