Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Ocak '07

 
Kategori
Turizm
 

Turizm geyikleri

Turizm geyikleri
 

Biz, turizmle “halvet” olanlar, yani seyahat acenteleri, oteller, hostesler, rehberler v.s. zaman zaman çok ilginç olaylarla karşılaşmaktayız.

İşte bizim ve bazı turizmcilerin “başlarından geçen gerçek olaylar”

Vize isteyen ülkelerin son bir senedir uygulamaları "arkası beyaz fon" lu resim. Müşteri göndermiş ama fon kırmızı. Açtık telefonu;

- (Biz) Beyefendi bu resmin arka fonu kırmızı...

- (Müşteri) Yok canım.. Bi dakka ben de çıkarayım cepten bir tane... (çıkarır) Eee arkası beyaz bunun kardeşim.!

- (B) Kırmızı..

- (M) Çevir kardeşim, beyaz bak.... (Resmin arkasına bakıyor)

- (B) !!!

Vize için bir resim yeterli beyefendi (Mısır için) - Ertesi gün kuryeden "tek bir resim" gelir. Ama pasaport yok... Açtık sorduk. Müşteri Haklı.. "Pasaport istemediniz ki kardeşim !..".

Uzakdoğuda Müşteri; "Benim küvetim delikli. Değiştirin".. (Jakuzi den bahsediyor)

Kapadokya'da Alman müşterimiz; "Kapı açılmıyor" - (anahtarı sadece sola çevirmiş!) -

Bir başkası (Japon); "Sıcak su akmıyor" - (Sadece kırmızı vanayı açmış!) - Unutmuşlar, Burası Türkiye!...

Sochi, Yalta, Moldova, Moskova, Kiev, Minsk "eğitim !" turlarımız arttı. Rusça bilen eleman lazım. Filolojiyi yeni bitirmiş bir kızcağızı işe aldık. Ama ikide bir geliyor.. "Bu grupla ben gidebilirmiyim? - Yok kızım- Olmaz!.. 2 Gün sonra tekrar...
- "N'olur bu gruba ben rehber çıkabilirmiyim? Hayır.. Tekrar-Tekrar ve Tekrar.. "Ya N'olur yaaa-Ben gidiiim N'olur"

- Kızım N'apcan sen orda onca erkeğin arasında?

- Dilimi kullanacağım.!

- !!!

Olay aynen dış hatlar uçaklarından birinde yaşanmıştır.
Cep telefonlarının, göreceli olarak yeni çıktığı dönemde, uçak havada yolcu cep telefonu ile konuşmaya başlar. Hostes derhal, konuşma yapmaması konusunda uyarır yolcuyu... Yolcu cevap verir:

- Hostes hanım Merak etmeyin, dışarı ile konuşmuyorum, Uçağın içinde, ön tarafta ki arkadaşımla konuşuyorum...

Yolcu:
— Semiha Yankı Havalimanı'nın telefonunu alabilir miyim? (Sabiha Gökçen denilmek isteniyor.)

Yolcu:
— Diyarbakır’a yer var mı acaba?
— Maalesef yok efendim?
— O zaman beni yedek kulübesine yazar mısınız?

Yolcu:
— İyi günler iç hatlar.
— Bant kaydı mısınız, yoksa gerçek mi?
— Gerçeğim hanımefendi
— İyi o zaman, iyi günler…

Yolcu:
— İstanbul’a son uçak kaçta?
— Nereden?
— Buradan.
— Nereden arıyorsunuz?
— Şehir içinden.
— Nereden?
— Erzurum’dan.

(Adana uçağında yolcu karşılayan hostes koltuğunu bulamayan yolcuya sorar)
— Hangi numarada oturuyorsunuz beyefendi?
— Sanayi Mahallesi No: 14.

Yolcu:
— Trabzon'dan İstanbul'a kaç saat acaba?
— Beklemeye alan görevli 'Bir Dakka efendim...'
— Sağolun iyi akşamlar.

Acente:
- Fiyatlarımız iki kişilik odada tek kişi içindir.

- Peki, İki kişilik odada iki kişi için fiyat rica edebilir miyiz?

Müşteri : Ben otele kendi aracımla gidicem ama sizin otobüsleri mi takip etmem gerekiyor.

Yıl 1999 Yer Kapadokya, Göreme Açık hava Müzesi : Rehber Kiliseler hakkında bilgi verirken yolcu sorar, Bu kiliseler İsa’dan önce mi sonra mı yapıldı… ( Rehber işi bırakır )

Balayına gidecek bir Adam otobüs kalkış saatlerini sorar, satış elemanı cevaplar efendim 23:30, Yolcu atılır “o saatte olmaz, gerdeğe giricem yetişemem…”

Müşteri İstanbul’dan Fethiye’ye gidecek. Yoldan arkadaşlarımı alabilir miyiz diye soruyor. Tabi diyor görevli Arkadaşlarınız nerde oturuyor ? Müşteri : Gaziantep’te.

Yıl 2003: Acente Gökovada bir otele rezervasyon yapar. Eylül’ün sonudur Müşteri otele gider. Otelin sorumlusu Acenteyi arar : “Abi burada bi kadın var otelde kalacakmış, Acente: Garip olan ne ki… Otel : İyi de abi biz oteli çoktan kapadık, Acente: Yapma yaaa...

 
Toplam blog
: 305
: 4038
Kayıt tarihi
: 23.01.07
 
 

Kayseri doğumlu, 1977'den beri Sektörde (Otel, Çarşı, Yurtdışı Acente, Profesyonel Turist Rehberi..