Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Nisan '13

 
Kategori
Turizm
 

Turizm ışığı cennet; Fethiye

Muğla’nın Fethiye ilçesi. Denizle ormanın birleşmesinden meydana gelmiş bir tablo adeta, sanki cennetten bir köşe. 13 yıl o cennet ilçede öğretmenlik yaptım, yaşamımın en güzel günleri geçti orada ve çok değerli anılarla ayrıldı. Ama kopmadım yaz tatillerimi 5 -6 ay orada geçiriyorum. Turizm yönünden çok gelişmiş, her yıl yüzlerce hatta binlerce turiste ev sahipliği yapıyor. Hele bir pazarı var görmelere değer. Giysiden çeşitli araç gerekçelere ve çeşit, çeşit taze meyve sebzelere kadar her şeyin en güzeli ve tazesi satılıyor. Geçen sene pazara çıktım domates satan bir standın önünde durdum. Satıcı çocuk: “AA Hocam hoş geldiniz beni tanımadınız mı?” deyince baktım sınıfımın en hareketli öğrencisi, seneler geçtiği için çok değişmiş, evlenmiş, çocukları olmuş. “Tanıyamadım çok değişmişsin, sen Liseden sonra okumadın mı? Domates alacaktım ama çok pahalı. Hâlbuki burada üretiliyor.” Deyince, öğrencim: “Okuyamadım Hocam bu mesleği yapıyorum. Size asıl fiyattan vereceğim, bu turist fiyatı.” Dedi ve etiketin arka yüzünü değiştirdi. Baktım o fiyatla ön yüzdeki Fiyat çok farklı. Birden kan beynime çıktı, sinirlendim ve: “Yazıklar olsun ben sizi böylemi yetiştirdim, şimdi bu yaptığın doğru mu? Burası turistik bir yer sizlerin özellikle turistlere dürüst ve seviyeli, insancıl davranmanız gerekir. Yoksa turist gelmiyor diye şikâyet etmeniz faydasız. Sağ ol ben bu domatesi almıyorum diyerek uzaklaştım. Ülkemize gelen turisti ne kadar iyi bir otelde konaklatırsak konaklatalım, ne kadar üst düzey hizmet verirsek verelim, o turistin sokaklarımızda yaşayacağı en küçük bir olumsuzluk tüm tatilini etkileyerek ülkemizden olumsuz izlenimlerle ayrılmasına neden olabiliyor. Türkiye gelişmiş turistik tesisleri ve yüksek hizmet kalitesi ile turizmde sayılı ülkeler arasında yer alıyor. Zengin doğa güzellikleri, pırıl, pırıl plajları, zengin tarih ve kültür mirası ile tam bir tatil Cenneti. Konukseverliğimiz turizme büyük katkı sağlıyor. Zaman, zaman cahil, kültürsüz, egoist, gözü doymayan vatanını sevmeyen kişiler nedeniyle bu avantajımız, dezavantaja dönebiliyor. Turizm: Acenteciden rehberden esnafa,  otelciye, sokak satıcısından taksiciye, garsondan tüm sektördeki görevlilere kadar büyük bir sektör. Bu hizmet zincirinde yapılan en küçük bir yanlış turizmi etkileyebilir. Aman çok dikkatli olalım gelen turiste, nazik, sevecen dürüst, misafirperver yaklaşalım. Aşağıda Fethiye için yazdığım şiirimden 2 kıta sunuyorum. Selam ve sevgiler.

 

 

TURİZM IŞIĞI

 Pırıl pırıldır, bazen coşar Çalış Denizi,              

Kucaklar ormanlar, turistleri, herkesi,

Dünyada çok ünlüdür, Ölü Denizi,

Tatil cennetimsin yeşil Fethiye.

 

Haydi, misafirler, adalara gidelim,

Cleopatra hamamında, koylarında yüzelim,                        

Akşamüstü güneşin batışını izleyelim,                           

Görülecek çok yerler var Fethiye’yi gezelim.

 

NAHİDE ÇELEBİ

 

 
Toplam blog
: 1977
: 1045
Kayıt tarihi
: 25.11.08
 
 

Erzurum doğumlu, Ankara'da yaşıyor. D.T.C.F mezunu, emekli lise öğretmeni, evli, 2 çocuklu. "İsya..