Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Haziran '11

 
Kategori
Turizm
Okunma Sayısı
916
 

Turizmde arz yaratmak

Farklılaşmak 

İleriye doğru farklılık yaratmak. 

Ancak farklılığın ihtiyaçlardan gelmesine dikkat etmek. 

Örneğin otomotiv sektöründe Karsan’ın yaptığı; engelli ve yaşlıların yaşadıkları sıkıntıları da öngörerek, niş bir alanda dev yatırımlarla dünyada rekabetçi oluyor, kendi talebini yaratıyor. 

Turizmde de çeşitlilik, neredeyse insan zevkleri kadar çeşitlendi. 

Bursa, turizm konusunda en şanslı bölgelerden biri. Tarih, kültür, kış, termal, kongre, eko, agro, doğa sporları v.b. başlıkların her biri bu ilin farklılıklar yaratması için potansiyelleri. 

Ancak atıl potansiyel, kara dönüşmedikçe rekabetçi olmada bir anlam ifade etmiyor. 

Bu bağlamda, BEBKA Kalkınma Ajansı’nın ilk hibe programında turizm ana ekseni içerisindeki projeleri desteklemesi yerini bulmuş. BEBKA’nın yaptığı bir iyi şey de yatırımı yapacak kurumu, ortaklık kurmaya ve üniversite ile işbirliğine zorlaması olmuş, çünkü ülkemizde bilgisiz çok çalışma yapılarak, kaynaklar sizin de bildiğiniz üzere heba ediliyor. 

Ancak, turizmde de diğer sektörlerde olduğu gibi kendi arzını kendin yaratacaksın, çünkü dünyada rekabet çok sıkı ve iletişim nedeniyle dünya bir o kadar da küçük; yani senden değil Maldiv’den almak tercih edilebiliyor. 

Arz nasıl yaratılır? Öncelikle kaliteli bir malın olacak. Turizm de mal=hizmet. Bu bağlamda BEBKA’nın girişimcileri, bilen kişilerle bir araya getirme çabası alkışlanmalı. 

Sonra sadece hizmeti üretmek yeterli değil, bilinirliliğini sağlayıp tercih edilebilir olmak gerek. 

Bilinirlilik için pazarlama devreye giriyor. İşte bizim girişimcilerimizin öğrenmesi gereken konu. Ülkemizde hangi KOBİ ile konuşursan konuş, malım kötü demez, “malım iyi ama müşteri bulamıyorum” der. 

Bilinirlilik için bir çok yöntem var; örneğin Özyurtlar İnşaat’ı nasıl tanıyoruz? Filmlere, dizilere verdiği sponsorluklarla. Bilinirlilik beraberinde neyi getiriyor, “güvenirliliği”. İşte işin sırrı bu, hiçbirimiz ismini bilmediğimiz örneğin bir makarnayı almayı bile tercih etmeyiz. 

Soru 1: Bir kişi neden Oylat’daki kaplıcaya gelsin? 

Soru 2: Bir kere geldi, ikinci sefer neden gelsin? 

İki sorunun yanıt farklı. Birincisinde bilinirlilik devrede, ikincisinde ise farklılık. 

1.soruyu yenileyelim: Bursa’ya yatırımcı neden gelsin? 

Bursa kendini tanıtacak ki, potansiyellerini ortaya koyacak ki, bu değerlerden yararlanmak isteyenler gelsin. 

2.soruyu yenileyelim: Neden yatırımcılar kalıcı olacak? 

Bursa’nın sahip olduğu potansiyeller başka yerlere oranla bir fark yarattığı için. 

Bir sonraki yazımın konusu belli oldu: “Territorial Marketing” (Bölgesel Pazarlama) 

Bu yazı, Bursa Hakimiyet Gazetesi Insan Kaynakları için hazırlanmıştır. 

Zafer Cengiz / Turizm Uzmanı bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 68
Toplam yorum
: 25
Toplam mesaj
: 4
Ort. okunma sayısı
: 2588
Kayıt tarihi
: 27.05.11
 
 

Çoklu paydaş ortamında çalışma yeteneği, özellikle inovasyon ve kümelenmeyi teşvik etmek için kamu k..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster