Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Mart '08

 
Kategori
Doğum Hikayeleri
 

Türk Azeri bebeği

Türk Azeri bebeği
 

ortak türk dilini oluşturacak bebek


24 mart bebeğimin ilk yaş günüdür. Sorabilirsiniz ki, bunda vurgulanacak ne var ki? Var, çünki, bebeğim Azerbaycan Türkiye birge ailesinden olan tatlı bir bebektir.
Ben Türkiye Türkçesinin yanı sıra Azeri şivesi ile de konuşuyorum.
Dilbilim uzmanları ortak Türk dilini oluşturacak programlar, kitaplar hakkında düşünürken bizim evimizde bunun bariz örneği yaşanmaktadır. Mesela ben minicik bebeğimize hitap ederken- niye bele edirsen, yaramazlık yapma, yoksa babana bir bir suçlarını söyleyeceyem-dediğimde göründüğü gibi iki şiveyi bir arada kullanmış oluyorum.

Bebek çevresindeki, insanların, akrabaların Türkçe şivesini duyup, sık sık ta benim Azeri şivemle konuşmalarımı, bazı sözcüklerimi işittiğinde sanırım ileri yaşlarda serbest konuşmaya başlayınca ortaya farklı bir konuşma tarzı çıkacaktır. Gelecekte okul sorunu yaşamasın diye dilerim ki, uzmanlar bu konuda daha aktiv olarak pratik ders programları, dilbilim kitapları yazsınlar ve orta okullarda "Ortak Türk Dili" fenni de ders programına salınsın.

Ben ne ilk ne de son Azeri -Türk ailesi değilim. Artık yüzlerce böyle mutlu, milli aileler var ve bu ailelerden doğan çocuklar ortak Türk dilinin kolay bir şekilde oluşmasında en pratik örneği veriyorler demektir. Bizden sonraki, kuşaklar inanıyorum ki, tüm Türklerin konuşa bileceği şivede konuşarak birlik olup ekonomik, siyasi, sosyal sorunlarını beraberce, kardeşçe cözecekler ve demek ki, asırlar öncesi stratejik önem taşıyan Türk dili yine, önde giden dünyevi yabancı dilleri gölgede bırakarak dünyada en gelişmiş, ileride giden ve resmi kurumlarda, tüm genel yazılımlarda kullanılan türk dili seviyesine çıkacak.

Kızımı 1 yaşını doldurması münasebeti ile kutluyorum ve Azeri-Türk ailelerinden olan tüm çocuklara milliyetine, diline sahip çıkmasını ve milletine hizmette hayırlara vesile olmasını arzu ediyorum!

 
Toplam blog
: 51
: 820
Kayıt tarihi
: 18.02.08
 
 

1978 doğumluyum. Bakü'de doğdum. Ben Kayseri'de yaşayan Azerbaycanlıyım. Kayseri'de yaşıyorum. Be..