Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Ocak '16

 
Kategori
Eğitim
 

Türk Eğitim anlayışı: Eğitimde (düşünülen manada) neden öğretmenin bir etkisi yoktur (3)

Türk Eğitim anlayışı: Eğitimde (düşünülen manada) neden öğretmenin bir etkisi yoktur (3)
 

Bilgi taşıyanı için bir yüktür. Eğer, ondan ihtiyaçlarına uygun yeni bir bilgi üretemiyorsa.


Çoğumuz, "akıllı telefon" ve "bilgisayar" kullanır ve bunların temel ölçüde de olsa nasıl çalıştığını biliriz. Bunlarda bir İşletim Sistemi ve onu işlevsel yapan (yazılımlar) programlar vardır. Siz bu cihazlara işletim sistemi yüklemeden bir yarar sağlayamazsınız.

Konuya başlamadan evvel İşletim Sistemi çok fazla detaylandırılmadan basit bir örnekle açıklanırsa;

İnsanın düşünme ve değerlendirme sistemine; “akıl, zekâ ve muhakeme” denildiğini biliriz.

...

- “İnsan, beden ve ona hayatiyet veren ruhtan oluşuyorsa bilgisayar da donanım ve yazılım olmak üzere iki ana bileşenden meydana gelmektedir…

Donanım (Hardware) bilgisayarın fiziksel yapısını ifade eder. “Klavye, ekran, yazıcı, hoparlör, Merkezi işlem birimi (işlemci / CPU),  Hafıza birimleri (RAM, ROM, ön bellek, vb.)

Yazılım (Software)

Bilgisayarlarda kullanılan her türlü program ise yazılım (software) olarak adlandırılır. Yazılımsız bir bilgisayarın hiçbir işe yaramayan ölü bir bedenden farkı yoktur.

Yazılım ve donanım arasındaki ilişkiyi aşağıdaki şekilde (İşletim sistemini) ifade edebiliriz…

İşletim sistemi, insana yüklü bir akıl donanımı gibidir, işletim sisteminin zekâ seviyesine göre bilgisayarınızı kullanmak ve daha kolay işlem yapabilmek, bilgisayarınıza bağlı birimleri (faks modem, DVD-ROM, yazıcı vs.) yönlendirebilmek, bilgisayarınızdaki programları kontrol etmek ve işlemleri gerçekleştirebilmek mümkündür.

İşletim sistemi… uygulama yazılımları ile donanım birimleri arasında uyumu  sağlar. (1)

Yukarıda anlatılanlar özetlenirse;

-İşletim sistemi olmayan bir bilgisayar “aklı olmayan bir insan” gibidir.

-Bir bilgisayarın doğru çalışabilmesi (insanın kendisine verilen bilgileri işleyebilmesi) onun sağlıklı çalışan bir işletim sistemine (Akıl-zeka-muhakeme yeteneklerine) sahip olmasına bağlıdır.

-İnsanın işletim sistemi (akıl - muhakeme yeteneği): Doğuştan gelmekte ve ilk 3-5 yılda da olgunlaşmaktadır. Bir örnek: Doğumu ile birlikte birkaç ay (altı ay) gözleri kapalı tutulan -kapatılan- bir bebeğin görme yetisinin kaybolduğu iddia edilir.

-Bu doğrultuda insanın (bebeklerin-çocukların) değişik algılama, değerlendirme özelliklerinin uyarılması gerekmektedir. Uyarılmayan özellikler körelmekte ve ileride çalışmamakta ve kendisine verilenleri -bilgileri- doğru olarak algılayamamakta, değerlendirememektedir. (Bu eğitim, bir insanın, kaliteli bir yaşam, doğru bir ilişki kurabilmesi için hayati derecede önemlidir)

-Bu doğrultuda aile ve çevrede doğru eğitilen insan (bebek-çocuk) önce “eğitilebilir”, sonra da, “öğrenebilir” seviyesine çıkabilmektedir.

-Okula giden  bir çocuk bu manada "eğitilmiş!" olmalıdır ki; "öğrenebilir" olabilsin.

-Vurgulanmaya çalışılan ana tema da bu noktadadır.

 

Devam edecek…

-“Eğitilebilir” ve “öğrenebilir” ne demektir?

www.canmehmet.com

 

Resim; web ortamından alınmış, altyazı tarafımızdan düzenlenmiştir.

(*)İşletim sistemi, bilgisayarda çalışan, bilgisayar donanım kaynaklarını yöneten ve çeşitli uygulama yazılımları için yaygın servisleri sağlayan bir yazılımlar bütünüdür. İşletim sistemi, uygulama kodları genellikle direkt donanım tarafından yürütülmesine rağmen, girdi-çıktı, bellek atama gibi donanım fonksiyonları için uygulama programları ve bilgisayar donanımı arasında aracılık görevi yapar. (Alıntı:Vikipedi)

(1)İşletim sistemi ile ilgili daha fazlası için bakınız; http://www.bilisimdergi.com/Bilgisayarin-Temel-Yapisi-ve-insanoglu-21-9.html  Bülent ÇOBANOĞLU, Sakarya Üniversitesi Öğretim Görevlisi

 

 
Toplam blog
: 1117
: 1768
Kayıt tarihi
: 29.08.06
 
 

Ticari ilimler akademisindeki öğrenciliğim sırasında, bir kamu iktisâdi kuruluşunda başladığım ça..