Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Ekim '18

 
Kategori
Eğitim
Okunma Sayısı
124
 

Türk Eğitim Sistemi Sorunları ve Çözüm Önerileri Rapor Özeti

Araştıran Okul Akreditasyon ve Değerlendirme Merkezi geçtiğimiz günlerde “Türk Eğitim Sistemi Sorunlar ve Çözüm Önerileri” başlıklı bir rapor yayınladı. Rapor, kamu veya özel kaynak kullanılmaksızın ülkemizin altı üniversitesinin eğitim fakültesi öğretim üyeleri ve bir okul müdürü tarafından büyük bir emekle hazırlandı. İlgili raporda onsekiz milyon öğrencisi ve bir milyondan fazla öğretmeni ile eğitim sistemimizin en stratejik konusu öğretmenin hizmet öncesi ve sonrası eğitimi olarak görülüyor.

Bu stratejik konunun diğer bir bileşeni olarak da öğretmen eğitimi veren akademisyenlerin yeterlikleri konusunda karşımıza çıkıyor. Bu alanda çalışan akademisyenlerin göreve başlamadan önce öğretmenlik tecrübelerine sahip olmaları ve süreç içerisinde de okullarla bağlantılarını hiçbir zaman koparmamaları gerektiğinin altı çiziliyor. Bu noktada öğretmen eğitimleri öğretmen adaylarının uygulama becerileri ile birlikte araştırma-okur-yazarlığı yönlerini geliştirecek şekilde planlanmasının önemine vurgu yapılıyor.

Dört ana bölümde ele alınan raporda öğretim programları ve okuldaki uygulamaların 1- Anadilinde iletişim 2- Yabancı dilde iletişim 3- Matematik, bilim ve teknoloji yeterliği 4- Dijital yeterlikler 5- Öğrenmeyi öğrenme 6- Sosyal ve vatandaşlık yeterliği 7- Öncü ve girişimci olma 8- Kültürel farkındalık ve kendini ifade edebilme alanlarının dikkate alarak geliştirilmesi tavsiye ediliyor.

Raporda dikkat çekilen önemli konulardan bir tanesi de ülkemizde sanat ve sanatın en önemli kollarından birisi olan müzik ve eğitimi alanında yaşanan sorunlar. Bugün ne yazık ki ilkokulların büyük çoğunluğunda müzik dersleri ya hiç yapılmamakta ya da çok yüzeysel biçimde geçiştirilmektedir. Halbuki nörobilim ve müzik psikolojisi bilim dallarında yapılan güncel çalışmalar müzik ve enstrüman eğitiminin beynin farklı işlev gören bölgelerini geliştirdiğini ortaya çıkarmıştır. Dr. Öğr. Üyesi Nurtuğ Barişeri Ahmethan tarafından kaleme alınan alan raporunda bu konunun farklı boyutları üzerinde durulmaktadır.

Shared Melodies projesi ile bu konuda da bir farkındalık yaratılması hedeflenmektedir.

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Temel eğitimin amacı müzisyen,edebiyatçı veya sporcu yetiştirmek yetiştirmek değildir. Amaç düşünen, soran sorgulayan, ezberleri ve batıl inançları yıkabilen, çağının kültürel, siyasal ve ekonomik koşullarını analiz edebilen VATANDAŞLAR yetiştirmek olmalıdır. Bu amaçsal farkılıkları anlayamadığımız içinde maalesef eğitim sistemimiz yıllardır SOS vermektedir. PISA sınav sonuçları açık ve net bir şekilde 15 yaş öğrencilerimizin okuduklarını anlayamadıklarını göstermektedir. Öğrettiklerimiz hamasi ve yanlış bilgilerdir hal böyle olduğu içinde gerek öğretmenlerimiz gerekse de okullarından mezun olan öğrencilerimiz maalesef 21'inci yüzyılın gerisinde kalmaktadırlar. Sevgi ve selamlarımla

Matilla 
 11.10.2018 12:23
Cevap :
merhaba, yorum için teşekkür ederim. malum 21. yüzyılın ilk çeyreğini neredeyse bitirmek üzereyiz! temel eğitimin amaçları noktasındaki görüşlerinize katılıyorum ancak bu dönemde yaratıcılık ve yetenekler konusunun ihmal edilmesinin ciddi bir sorun olduğunu düşünüyorum. selamlar..  11.10.2018 21:10
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 51
Toplam yorum
: 7
Toplam mesaj
: 1
Ort. okunma sayısı
: 39
Kayıt tarihi
: 25.09.18
 
 

Merhaba. Eğitim alanına kafa yoranlardan biriyim. 2016 yılında bir devlet okulunda "Shared Melodi..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster