Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Aralık '13

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Türk Halk Müziğinin güzel seslerinden Saray Nur, sesi kadar fiziği ile de ilgi topluyor...

Türk Halk Müziğinin güzel seslerinden Saray Nur, sesi kadar fiziği ile de ilgi topluyor...
 

SARAY NUR


Türküler halk edebiyatının en zengin alanıdır demiş bir bilen! Bencede öyle. Türküler ezgilerle söylenen halk şiirinin nazım biçimi…

Anadolu, türkülerle acılarını, sevinçlerini, yaşamlarını anlatmış, kimbilir bazen söylemek istediklerini söylememiş ancak saz yardım etmiş ona, bazen bir kaval bazen bir darbuka. Dertlenmiş türkü okumuş, keyfi yerine gelmiş türkü okumuş.

Benim Türk Halk Müziğinin değerli sesleri ile olan yakınlığımı benim okurlarım bilirler. Türküleri sevdiğimi de…

Geçenlerde bir vesile ile güzel bir bayanı ve onun güzel sesini tanıdım.

Saray Nur, ismi güzel, kendi güzel, sesi güzel.

Hani kırk bin kere maşallah denilir ya aynen öyle.

Sonra sordum;

Bu türkü sevdası ne zamandır var.

Eski dedi çok eski, o kadarki çocuktum. Hani hep öyle denir ama ne yapabilirim, gerçekten çocuktum bu sevdaya tutulduğum zamanlarda. Okurdum, bilip bilmediğim, becerip beceremediğim! Sözlerini bazen unuttuğum bazende melodisini hatırlayamadığım çocukluk yıllarımda hep türküler vardı.

Zaman daha bilinçi olmam gerektiğini hatırlattı, bir bilene sormalı, bir bilenden öğrenmeli dedim.

Kıvırcık Ali Özütemiz’den ders aldım. Uzun uzadıya alınan derslerimde şan vardı, tavır vardı, okunası türküler vardı. Neler yoktu ki. Yoğundu, yorucuydu belki ama katkıları fazlaydı, edinimlerim bana güven vermişti…

Peki sonra?

Sonrasında Profosyanel müzik hayatım başladı.

Festivallar benim için önemliydi. Ben türkü söylüyordum, bunun en iyi sergileneceği yerlerde festivallerdi, ardından düğün gecelerinde okudum türkülerimi, dahasında da gazino artık benim kendimi ispatlama yerim oldu.

Gazinolar, halkla buluşmanın bir başka yeri.

Aynen öyle…

Dahasında albüm var değil mi?

Var… 2004 senesinde ilk albümümü yaptım. Heyecandan kalbim duracaktı.

İsmi neydi albümün?

Yalana Benzer. TV ve radyolarda çalmaya başladığında mutluluktan uçmuştum. Çokda beğenildi, tutuldu.

Ne hoş ikinci albüm ne zaman çıktı?

İkinci albüm yedi yıl aradan sonra çıktı. Sivas yolu Uzun Olur albümüm Özdemir Plaktan çıktı. Bir çeşit ikinci merhaba gibi olmuştu. Tekrar ben ve türkülerim dedim. Bu merhaba sadece kaset içindi türkülere hiçbir zaman elveda dememiştim.

Klipler, onlardan söz edelim mi?

Edelim tabi…

Sivas yolu uzun olur adlı türküye çok güzel bir klip çekildi. Çokda beğenildi. Yeni kasetim beni televizyonlarda sıkça türkülerimle buluşma günlerimi sağladı. Programlarda konuk oluyor ve türkü aşkını hep taze tutuyordum. Şimdi de aynı heyecanla, aynı kararlılık ve gönül tutkumla türkü söylemeye devam ediyorum.

Benim bildiğim sizin klip internette de çok izleniyor ve tıklanıyormuş. Ciddi hayran kitleniz varmış.

Evet, bana söylenenler de böyle. Klip gerçekten güzel oldu. Klip yönetmeni Salih Çetin Bey ve Müzik Yönetmeni Kadir Şeker Bey, çok emek verdiler, özen gösterdiler. Neticede ortaya güzel bir şey çıktı.

Bunda sizin sesiniz, fiziğiniz ve gönlünüzde eklenmiş, elbette böyle yürekli bir albüm çıkmış…

Teşekkürler ederim.

Saray Nur ne güzel ve değişik bir isim.

Bende seviyorum ismimi.

Saray Nur, Türk Halk Müziğine gönül verenlerden, emek verenlerden…

Bence onun albümünü dinlemelisiniz.

Kliplerini izlemelisiniz.

Yüreğinize hitap edecek, göreceksiniz…

Nazan Şara Şatana

 

http://www.youtube.com/watch?v=lMJ_7fD9f94

 

 
Toplam blog
: 1731
: 4678
Kayıt tarihi
: 09.12.10
 
 

Turizmci; Genel müdür Yazar ; Romanlar, senaryolar müzikkaller... Sinema filmleri, TV filmleri.....