08 Kasım '09

Biyoloji
Okunma Sayısı
1009

Türk halkı evrim teorisini engin sağduyusuyla çökertti (!)

Uluslararası evrim araştırmasının sonuçları

Buyrun Science isimli bilim dergisinin Ağustos 2006 sayısında yayınlanan, uluslararası evrim araştırmasının sonuçları:

Sizce evrim teorisi doğru mudur? Mavi evet, açık sarı bilmiyorum, kırmızı hayır.

Kaynak: pandasthumb.org/archives/2006/08/well-at-least-w.html

İsveç, Fransa, Japonya, Norveç gibi ülkeler başı çekiyor. Bu ülkelerde evrim teorisine inananların, yani insan dahil bütün türlerin oluşumunu evrimle açıklayanların oranı %75 ve üstü. Tesadüfen bunlar ortalama bilimsel eğitim düzeyinin en yüksek olduğu ülkeler.

%27 ile Türkiye bütün bu ülkeler arasında en alt sırada. Alttan yukarı gidersek ABD %40’la Türkiye’yi takip ediyor. Tesadüfen bunlar ortalama eğitim düzeyinin en düşük, dini bağnazlığın ise en yüksek olduğu ülkeler.

Bu çok önemli araştırmaya nedense Türk basınında gerekli önem verilmedi. Herhalde yanlış anlaşılmalardan ve islamcı AKP’nin hışmından korkuldu.

Gelelim işin en civcivli yerine. Bu araştırma sonuçlarını nasıl yorumlamalı. Bir yorum mesela şöyle olabilir:

İsveç, Fransa, Japonya, Norveç gibi ülkelerin halkları derin bir yanılgı içindeler. Bu ülkelerin insanları eğitim bilim falan diye diye sağduyularını kaybetmişler. Türk halkı engin sağduyusuyla evrim teorisinin yanlışlığını farketmiştir. Sağduyuda ABD Türkiye’yi takip etmektedir.

Ne kadar hoş bir yorum değil mi? Ancak ABD’yle Türk halkını sağduyu açısından bu şekilde yan yana koymak bence Türk halkına hakarettir. Türk halkı cahil olabilir, kolay aldanabilir, ancak petrol veya kar hesapları için, veya ne için olursa olsun, ordusunu bir ülkeye saldırtıp bir milyondan fazla insanı katlettirmeyecek kadar insancıl ve sağduyu sahibidir. Türk halkı dünyanın diğer medeniyetlerine ABD halkının çoğunluğu gibi tepeden bakmaz, ne yapsak da şunları bölsek biribirlerine kırdırsak hesapları yapmaz.

ABD’yle yanyana getirilmesi gereken şey sağduyu değil, cehalet ve bağnazlıktır. Sağduyu insanı bazen yanıltır, özellikle de bilimsel konularda.

Örneğin hiç bilimsel eğitim almamış olsak sağduyumuz bize güneşin dünya etrafında döndüğünü söyler. Çünkü dünyadan görünen budur.

Hiç fizik veya coğrafya bilmesek sağduyumuz bize dünyanın tabak gibi düz olduğunu söyleyecektir. Çünkü durduğumuz yerden görünen budur.

Sağduyumuz bize zamanın mutlak, yani her yerde aynı olması gerektiğini söyler. Çünkü bu anlayış dünyadaki bütün pratik ihtiyaçlarımız için yeterlidir. Ancak Einstein bize zamanın bile göreceli olduğunu, evrenin her yerine zamanın aynı hızda ilerlemediğini gösterdi.

Biyolojiden ve evrimden fazla anlamayanlar için de türlerin bir tanrı tarafından aynen bugünkü gibi, şipşak yaratıldığı da sağduyuya uygundur. Çünkü bu kadar karmaşık canlılar nasıl olur da kendiliğinden veya tesadüfen oluşabilir?

Fakat dedim ya, sağduyu insanı yanıltabilir.

İşte evrim teorisi bize küçük değişimlerin nasıl birike birike büyük değişimlere yol açabileceğini, çok basit temellerden başlayarak karmaşık sistemler kurabileceğini anlatır. Aynı küçük bir nehrin binlerce yıl içinde koca bir vadiyi kazması gibi.

Ey Türk halkı. Sizi cahil ve bağnaz bırakmak için çok kapsamlı kampanyaların yürütüldüğü bir dönemden geçiyoruz. Neden? Sizi daha kolayca aldatıp sömürebilmek, yaygın cehalet üzerine saltanat kurabilmek için. Evrim teorisine karşı çıkmak da bu işin bir parçası.

Cehaleti yenmek sadece devletin işi değildir. Bu öncelikle kendi elinizdedir. Bu internet çağında artık bilgiye ulaşmak çok kolay. Size türlü beyin yıkama yöntemleriyle engel olmaya çalışsalarda siz önce oturup evrim teorisi neymiş, ne dermiş bir doğru dürüst öğrenin. Ondan sonra isterseniz yine ben bu teoriye inanmıyorum deyin. Aşağıda iki Türkçe kaynak veriyorum.

Cehalet ve bağnazlık üzerine saltanat kurmak isteyenler evrim teorisini yalanlamak için neden bu kadar propaganda yapar, neden bu kadar büyük paralar harcarlar hiç düşündünüz mü? Çünkü bu iş büyük iş. Bu sadece türlerin kökeni meselesi değil, bu işin içinde iktidar ve para hırsı var.

Evrim teorisi için Türkçe kaynaklar:

evrimteorisi.org evrimianlamak.org

NOT: Evrim teorisi konusunda ne yazık ki gereğinden çok daha az Türkçe kaynak var. Çünkü belli çevreler, bu tür siteleri sansürlemek için bugünkü iktidarın da desteğiyle büyük çaba harcıyorlar.

Mustafa Tümener, Kasım 2009

Mehmet Sinan Gür bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!

Evet, evrim Türkiye'de çöktü ve bu bir kişi sayesinde oldu. Bu kişi tüm dünyada Darwinizmi çökertti. 1970'lerde Türkiye böyle miydi sanıyorsunuz, ama bilimin ve teknolojinin ilerlemesi ve evrim saçmalıklarının herkese anlatılması evrimin çökmesini sağladı. Artık halk bu masalları yutmuyor.

Ahmet Secer
 10.02.2010 9:25
Cevap :
Biliyorum Bay Secer, burada hep anti-evrimci yönde ve hurafe dolu yazılar yazıyorsunuz. Bir kaç kere yazılarınıza yorum yazmıştım, ama herhalde sansürünüzden geçmemiş olacaklar ki yayınlanmadılar. Evrim teorisinin çöküp çökmediğini tarikat reislerine değil, bilim adamlarına ve üniversitelere sormanızı öneririm. Örneğin başbakanın oğlunu gönderdiği Harvard’a bir sorun bakalım. Fakat ben sizin zaten samimi olarak yazdığınıza da inanmıyorum. Sağcı Amerikan evanjelist ve AKP politikaları doğrultusunda bilinçli olacak halkı aldatmaya uğraşıyorsunuz. Çünkü bilim dünyasında evrim teorisinin çökmediği, bilakis moleküler biyoloji ve genetikten gelen yeni kanılarla daha da güçlendiği gün gibi ortada, bunları bilmiyor olamazsınız.  10.02.2010 22:18

Bugün 'Kısaca Evrim Kuramı' başlıklı yazım milliyet blogta yayınlanmaya başladı. Meraklılar arama motoruna 'Evrim' diye girerlerse karşılarına başka yazılar da çıkacaktır. Şunu da söyleyeyim, böyle bir yazı okuyunca hemen dinden imandan çıkmayacaklar. İnsanın aklı, fikri, bir düşünme kapasitesi var. Görüşleri okuyup değerlendirsinler. Beğenmiyorlarsa kabul etmesinler. Kimse kimseye silah zoruyla görüşünü kabul ettirmeye çalışmıyor. Saygılar.

Mehmet Sinan Gür
 10.11.2009 0:55
Cevap :
Hemfikirim. Zaten evrim teorisi çok akla yatkın olduğu ve insanları uyandırdığı için dincileri bu kadar korkutuyor. Bir akıl ürünü olan evrim teorisinden de aynı akılcı Atatürk gibi nefret ediyorlar. O yüzden de türlü yöntemlerle evrim teorisinin okunmasını ve anlaşılmasını engellemeye uğraşıyorlar. Bu yöntemlerin en önemlileri: Sansür, Darwin’i ve evrim teorisini antipatik göstermek, din dışı göstermek (dincilerin işlerine gelmeyen her şey gibi), işi ayrıntılara boğarak temel prensiplerin anlaşılmasını engellemek, zaten bilim dünyasında da evrim artık çökmüştür gibi yalanlarla bilimden anlamayan insanları kandırmak.  10.11.2009 12:31

Neden bu kadar yoğun anti-evrimci propaganda yapıldığıni anlamak istiyorsanız konuyla yakından ilgili diğer yazımı okumanızı öneririm: Köktendinciler neden Darwin’e düşmandır? blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=75924 Anti-evrimcilik akımının kaynağı aslında İslam değil, ABD’nin Bush’u desteklemiş olan sağcı hristiyan evanjelistleridir. Yani Amerikan dincileri, din sömürüsü ve cehalet üzerine mutlak iktidar kurmak isteyenler. Bizde kendini evrim teorisini çürütmekle görevli sayanlar da aslında ABD’nin bu yaratılışçı evanjelistlerinin propaganda yayınlarını kopyalıyorlar. Bu arada, ılımlı islam fikrinin de ilk olarak ABD’nin bu dinci sağcılarından çıktığını hatırlatayım.

Mustafa Tümener
 09.11.2009 12:57

Bir yazımda Kuranın türkçe yazılmasını istedim. Ne yorumlar geldi bir bilseniz. İnşallah bu kişiler evrim teorisini okurlar. Saygı ve selamlar...

izmirli doksanyedi
 08.11.2009 17:15
Yorum için teşekkürler.  08.11.2009 20:14

Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam yorum