Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Haziran '08

 
Kategori
Havacılık
 

Türk Hava Kuvvetleri'nin Kuruluşunun 97. Yılı

Türk Hava Kuvvetleri'nin Kuruluşunun 97. Yılı
 

Bu gün; Sevgili Dostum, Havacılık Tarihi Araştırmacısı Sayın Bülent Yılmazer'den bir elektronik posta aldım.

Bülent Yılmazer'i tanıyanlarınız vardır elbette. Tanımayanlar için kısaca anımsatmak istiyorum. Onlar da hemen anımsayacaklardır.

Hani bir resim vardı. Kısa sürede tüm ulusumuza mal olan ve pek çok kurum tarafından bastırılıp dağıtılan. Çanakkale Savaşları'nda bir uçağın önünde çektirilmiş iki kahraman Türk Askeri'nin resmi.

Ben de, 17 Aralık 2007 günü yazdığım Blog yazımda konu etmiştim. ( http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=81420 )

İşte , Çanakkale Tayyare Bölükleri'nin resmi fotoğrafçısı olan Onbaşı Herman Schueffler'in çektiği o resmi Çanakkale Savaşlarına katılmış bir Alman Subay olan Teğmen Emil Meinecke'nin Kanada'da yaşayan oğlundan satın alıp, Ulusumuza kazandıran kişidir, Bülent Yılmazer.

Bu gün kendisinden aldığım elektronik postayı, burada aynen yayınlamak istiyorum. Sevgili Dostum, çok teşekkür ederim.

"
“Suvari Yüzbaşısı Fesa ve istihkam Mülazimi Kenan efendilerin müracaatı kabul edilerek Avrupaya gönderilecekleri bir sırada memur bulunduğum Erkanharbiyei Umumiye dairesi ikinci şubesinde vazifemle uğraşırken Reisisani Çürüksulu Mahmut Paşa beni çağırtarak Erkanharbiyei Umumiye (Genel Kurmay) dairesinin ciddi bir suretle tayyarecilikle alakadar olacağını beyanla bu hususa benim memur edildiğimi emretmişlerdir.”

Süreyya İlmen’in “Türkiyede Tayyarecilik ve Balonculuk Tarihi” isimli 1947 yılında yayınladığı kitaptan aynen yukarıda aktardığım satırlar bize Türk Hava Kuvvetleri’nin kurulması için atılan ilk adımları anlatmaktadır. Süreyya beyin askeri tayyarecilik işleriyle ilgilenmesi için verilen emir ve daha sonra teşkil edilen “Tayyare Komisyonu”nun ilk kuruluşuyla ilgili belgeler henüz arşivlerimizde bulunamadığı için Türk askeri havacılığının ilk kuruluş tarihi tam olarak tespit edilememiştir. 1 Haziran günü temsili olarak Türk askeri havacılığının kuruluş günü kabul edilmiştir ve Haziran ayının ilk haftası içinde yapılan etkinliklerle kutlanmaktadır.

Mustafa Kemal Atatürk’ün işaret ettiği yolda büyüyen ve gelişen Türk Hava Kuvvetleri’nin, Türkiye Cumhuriyeti’nin sonsuza dek yaşamasının güvencesi olan ay-yıldızlı çelik kanatların çoğalması için çalışanların, göklerdeki geleceğimize hizmet edenlerin ve tüm Türk havacılık topluluğunun bu mutlu yıl dönümünü kutluyorum.

Sevgilerimle,

Bülent Yılmazer
"

 
Toplam blog
: 182
: 2395
Kayıt tarihi
: 29.01.07
 
 

10 Kasım 1954 tarihinde doğdum. Sosyal Hizmet Uzmanıyım. Pilotum. (ultralight licence no:151)..