Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Mayıs '07

 
Kategori
Genel Sağlık
 

Türk kası mı?

Türk kası mı?
 

“Erkeğin kalbine giden yol midesinden geçer” sözü ne kadar doğrudur bilemem ama erkeklerin çoğu yemek kelimesini duydular mı bir çok şeyi unutuverirler. Yemek her zaman önceliklidir. Diğer yandan da kadınlar açısından bakarsak olaya, erkeklerin kalbine ulaşayım derken, onlardan tamamen uzaklaşmakta mevcut. Siz yedirdikçe o kilo alacak, gelsin tatlılar, baklavalar, zeytinyağlılar, sarmalar, börekler…

Bir bakmışsınız aman Allahım o da ne! Türk kası oluşuvermiş. Balkon demiyeyim artık. Bira alışkanlığı da varsa kaçınılmaz sonuç. Hani halk arasında söylenir ya; “Göbeksiz erkek balkonsuz eve benzer” diye, siz inanmayın bence. Yazımı okuyanların hepsi göbeksiz değildir mutlaka… Hatta şimdi vücutlarındaki bel bölgesi için göbek mi, balkon mu, kas mı diye düşünenler bile vardır.

İnsanlar yaşlandıkça kilo almaya daha meyilli hale gelirler. Karın etrafında yağ birikmeye başlar. Bu yağlar damar hastalıkları, koroner yetmezliği, yüksek tansiyon, şeker hastalığı gibi çok önemli ve tehlikeli hastalıklar için büyük risk faktörü oluşturur. Son bir risk daha vardır ki; kadınlar tarafından beğenilmemek yada bunun olumsuzluk sebebi olması.

Eğer göbeğiniz sizden önce gitmeye kalkmışsa bir yerden sonra dur demek gerekli. Hem görüntü açısından hem de sağlık açısından.

Peki ne yapmalı? Öncelikle yemeklere dikkat etmeli. Sık ve az, az yağlı, düşük kalorili yemekler yenmeli. Eğer bira içiyorsanız birayı azaltmalı. Hareketi artırmalı, uykuyu azaltmalı. Ağırlık çalışması yapılabilir mesela, artı yüzme haftada 2-3 kez 30-40 dakikalık ve, özellikle mekik çekmek en faydalı göbek eritme yöntemidir. Böylece hem metabolizma hızlanır hem de kalori yakmaya başlarsınız. Vücuttaki yağ azalırken karın sıklaşmaya başlar.

Uğraşıyorum ama veremiyorum diyenler olacaktır mutlaka, vermeye çalışmak bile büyük bir başarıdır. Zaten göbek ve bel kısmı çok zor incelir, düzleşir. İlk bir ayı unutun diyorum. Kadınlarda aynı sorunlarla muzdarip onları unutmadım bir dahaki yazımda onlardan da bahsedeceğim.

Evet sağlığımız her ne kadar iyi de olsa kilo da varsa eğer göbekle birlikte herhangi bir stres sonucunda olumsuzluklarla karşılaşmak an meselesidir. Kilo damarları tıkar, nefes darlığı yapar, vücut tembelliğe alışır, göbekte varsa aynada kendinizi beğenmezsiniz, sağlığınız ani bir düşüşe geçiverir mazallah. Ben de amma saydım doğrusu ömür bu bir şekilde kısalacak değil mi, ne diye erkeklerin kafasını şişiriyorum ki. Neyse siz gene de aynayla barışık olun ama yinede sağlığınıza dikkat edin nede olsa siz kadınlara lazımsınız, ailenize, çocuklarınıza, dostlarınıza, sevdiklerinize… Yemekle başladım konuya nerden nereye geldim. Olsun yinede erkekte biraz kas olmalı, birazda balkon, yeterli cm2 yi fazla geçmediğiniz sürece her şey serbest diye düşünüyorum. Sağlık ve spor dolu günler uzak değil, siz bu günden başlayın derim. Sağlıcakla kalınız.

Resim:

http://www.worldjewishnewsagency.org/Man%20without%20shirt.jpg

 
Toplam blog
: 82
: 1963
Kayıt tarihi
: 13.10.06
 
 

Müzik ve amatör fotoğrafçılıkla ilgileniyorum. Yazma isteği içimde vardı. Mutlaka bir gün düşünce..