Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Ocak '07

 
Kategori
Eğitim
 

Türk milletinin ilk kadın öğretmeni Refet Angın hastanede...

Türk milletinin ilk kadın öğretmeni Refet Angın hastanede...
 

Cumhuriyete kanat geren, Türk milletinin ilk kadın öğretmeni 92 yaşındaki Refet Angın hastanede. Sabahlara kadar kitap okuyan, milletini hem kurtaran hem de aydınlatan Atatürk!ün öğretmeni Refet Angın hasta. '' Sevgi, bilgi, adalet; eğitimin dayandığı üç temel esas'' , diyen Refet Angın ile ilgili haberi okuyunca çok üzüldüm; üzülmekle kalmayıp kendime kızdım. İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğü'ne gidip kendisiyle tanışmak ve konuşmak için acaba geç mi kaldım?!.. Bizden de öğretmen mi olur; kaçımız haberdarız Refet Angın' dan?!..

14.01.2007 tarihli Milliyet'in Refet Angın ile ilgili haberi 18. sayfada ''Refet Angın hastanede'' başlığı ile verilmiş. Haberin tamamı şöyle: ''Milli Eğitim Bakanlığı Onursal Danışmanı ve Cumhuriyet'in ilk kadın öğretmeni Refet Angın (92), hastanede tedavi altına alındı. Bahçelievler'deki Özel Hizmet Hastanesi Genel Cerrahi Bölümü'nde tedavisi süren Angın'ın, fazla kalp çarpıntısına bağlı solunum problemi nedeniyle hastaneye kaldırıldığı bildirildi. Angın'ın bilincinin açık olduğu, konuşabildiği, ancak bütün riskler göz önünde tutularak sürekli gözetim altında tutulduğu bildirildi.''

Cumhuriyeti sürekli gözeten Atatürk'ün bu manevi çocuğu, şimdi hastanede ''sürekli gözetim altında.'' Cumhuriyetin bir insan tipi vardı; Türk milletinin refahı için çalışan, asla çalmayan ve çırpmayan; sürekli okuyan ve okutan; umutlu olan; yurdunu çok seven milletine güvenen ve güven veren; hep iyi örnek olan bir kişilik; tıpkı Mustafa Kemal gibi...

Refet Angın, Mustafa Kemal'in Kuvay-i Milliyeci arkadaşı Gelibolu Emniyet Amiri Hafız Şerif Bey'in kızıdır. Babadan aldığı kuvvacılığı, eğitim kuvvacısı olarak sürdürmüş Refet Angın. Annesinin adı Halime'dir. Ailenin üç çocuğunun en büyüğüdür Refet Angın. 1915 yılında Gelibolu'da dünyaya gelen Refet angın ilk olarak Mahalle Mektebi'ne gitmiştir, ama devam etmemiştir; Mustafa Kemal'in isyankarlığına benzer bir tavırla okulu terketmiştir. İlk ortak yazgısı onu daha sonra Mustafa Kemal'in karşısına çıkarır.

Okumayı büyüklerinin yardımı ile öğrenen Angın, Gelibolu'da açılan Cumhuriyet İlkokulu'na üçüncü sınıftan başlar. İlk yıl eğitimini eğitmenden alır. Refet Angın beşinci sınıftayken okula Atatürk gelir. Atatürk'e çiçek sunma görevi Refet Angın'a verilir; ne var ki çiçeği vermeye çalışan küçük Angın sahneye çıkmaya çalışırken düşer. Atatürk Angın'ı yere düşen çiçekle kaldırır, kucaklar; ağlayışını durdurur ve ''Büyüğünce ne olacaksın çocuk?'' diye sorar. ''Öğretmen olacağım'' cevabını verir Angın ve Atatürk bu küçük kızı hiç unutmaz.

Bir başka karşılaşması ise Atatürk ile Angın'ın öğretmen okulunda olur. Refet Angın Atatürk'ün yanına gelir ve Atatürk'e ''Bakın size söz vermiştim, öğretmen olacağım'' der. ''Ne öğretmeni olacaksın?'' diye soran Atatürk'e ''Matematik öğretmeni olacağım'' cevabını verir. Atatürk ''Hayır'' der Angın'a; ''Sen tarih öğretmeni olacaksın ve Türk milletinin çocuklarına tarih öğreteceksin der.'' Refet Angın da tarih öğretmeni olmaya karar verir ve tarih öğretmeni olarak Atatürk'e söz verdiği gibi bir ömür bu görevi sürdürür.

Kendimize soralım dersimizi iyi çalıştık mı; öğrendik mi tarihimizi?!.. Atatürk'ün cumhuriyetini anladık mı? Cumhuriyete kanat gerenler, son gaziler nerede? Yanıbaşımızdaki gazilerle şehitlerden haberimiz var mı?

Sabahlara kadar belki zor gelir de, günde birkaç saat kitap okusak; bu da mı zor gelir?

Sevgi, bilgi, adalet sacayağı ile eğitim felsefesini biçimlendiren ve uygulayan çok sevgili öğretmenim Refet Angın geçmiş olsun; ellerinden öpüyorum.

Resim.www.istanbul.gov.tr

Ferdi Vatansever'e sevgi ile:http://biryardimeli.bz.tc

 
Toplam blog
: 323
: 2029
Kayıt tarihi
: 04.09.06
 
 

Yaşanan her hayat en iyi hayattır; yeter ki içinde kötülük olmasın!.. ..