Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Şubat '14

 
Kategori
Kültürler
 

Türk ninnilerinden seçmeler

Türk ninnilerinden seçmeler
 

ninnilerle uyutulan bebek (görsel netten)


Kardeşlerimi ve torunlarımı ninnilerle büyüttüm. Hele ikinci torunumu uyuturken çok güçlük çekerdim. Ninni söylemeden asla uyumazdı. Karyolasında, elimi saçlarını okşayarak, ninniler söylerdim, yavaş, yavaş uykuya dalardı.

Atam, tutam ben seni

Ballara katam ben seni,

Akşam baba gelince

Kucağına atam ben seni.

En çok sevdiği ninni buydu. Bu ninniyle mışıl, mışıl uyurdu.

Ninniler: annelerin yüreğinden çıkan ezgiler ile şekil almış bir sözlü edebiyat türüdür. Geçmişten günümüze söyleyeni belli olmayan, herhangi bir ölçü birimi ve hece sisteminden oluşmazlar. Annenin o anki ruh halini ezgi eşliğinde yansıtmasıdır. Sadece Türk geleneklerinde olmayıp, dünyanın birçok yöresinde ve coğrafyasında birbirinden farklılıklar göstererek görülmektedir.

Bugün elime Türk Ninnilerinden seçmeler isimli bir kitap geçti. Morpa Kültür Yayınlarına ait

İlhan Gülek tarafından derlenmiş. O kitabın içinden seçtiğim Ninnilerden bir kaçını veriyorum.

Sevgi ile kalınız.

NAHİDE ÇELEBİ

Dandini, dandini damalı bebek   Yağmura kurdum salıncak   

Elleri, kolları kolalı bebek          Yavruma aldım oyuncak

Benim yavrum bir melek           Baban şimdi gelecek

Ninni yavrum, ninni.                  Ninni yavrum, ninni.

 

Ne diyeyim beşiğine

Güneş değdi eşiğine                             

Gül sersem beşiğine,                            

Ninni yavrum ninni.

 

                       

 
Toplam blog
: 1977
: 1045
Kayıt tarihi
: 25.11.08
 
 

Erzurum doğumlu, Ankara'da yaşıyor. D.T.C.F mezunu, emekli lise öğretmeni, evli, 2 çocuklu. "İsya..