Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Nisan '21

 
Kategori
Anılar
 

TÜRK POLİS TEŞKİLATI'NA SELAM

 

TÜRK POLİS TEŞKİLATININ 176.YILI

                KUTLU VE MUTLU OLSUN

                                               

Polis asker kadar disiplinli, hukukçu kadar hukuk adamı, bir anne kadar şefkatli olmalıdır.

Polis, kanun adamıdır. Ona her zaman saygı göstermeli ve itaat edilmelidir.Polise karışılmaz, vazifesini yaparken serbest bırakılmalıdır.

                                                                                          Gazi M. Kemal ATATÜRK

 

Türk Polis Teşkilatı mensupları 10 Nisan günü 176. kuruluş yıl dönümünü kutluyor. Türk Polis Teşkilatı modern anlamda 10 Nisan 1845 tarihinde İstanbul'da kurulmuştur. Halen 1937 tarihli ve 3201 sayılı Emniyet Teşkilat Kanunu'na dayanarak örgütlenmiş ve 1934 tarihli 2559 sayılı Polis Vazife ve Salahiyet Kanunu ile yetkilendirilmiş bir teşkilattır. İçişleri Bakanlığı'na bağlı bir genel müdürlüktür. Merkezde Daire başkanlıkları, taşrada İl ve İlçe Emniyet Müdürlükleri olarak örgütlenmiştir.

10 Nisan, “Polis Günü”, Aziz Milletimizin huzur ve güvenliğinin teminatı olarak gördüğü Türk Polisine minnettarlığımızın bir ifadesi olarak armağan ettiği bir şükran günüdür. Türk Polisi, gösterdiği olağanüstü gayretlerle yaptığı hizmetler sonucunda, Milletinin gönlünde taht kurmanın haklı gurur ve mutluluğunu yaşamaktadır. Türk Polis Teşkilatı milletimize barış, sevgi, huzur ve güven veriyor. Bundan dolayı tüm polis teşkilatı halkımız tarafından seviliyor ve takdir görüyor…

Sanat ve edebiyat dünyasında Türk Polis Teşkilatını bir şiirimle anlatmaya çalıştım. Konu ile ilgili bir anım vardı, bunu  anlatmaya çalıştım. 

1991’lerde Söke İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’nde görevli olduğum günlerde kültür işlerine bakıyordum.  Bayramlar, törenler ve anma günlerini ben hazırlıyordum.  O günlerde İlçe Emniyet Müdürümüz Kemal Albayrak görevli idi. Daha Nisan ayına varmadan onunla birlikte Polis Haftası ile ilgili bir program hazırlardık. Okullarımızda resim, şiir,  kompozisyon gibi dallarda yarışmalar düzenlerdik. Dereceye giren öğrencilere çeşitli armağanlar verirdik. Böyle bir program sırasında İlçe Emniyet Müdürümüz  Kemal bey bana aynen şöyle dedi:” Kadir bey, siz bir şairsiniz, Türk Polis Teşkilatı için bir şiir yazmanızı istiyorum” dedi. Ben de Sayın Amirim, ben pek ısmarlama şiir yazamıyorum” dedimse de,  “ Bak Kadir bey, sen bir şiir yazmazsan  ( yarı şaka, yarı ciddi) ben arabanı bağlarım” dedi. Hem de bu şiiri yazdıktan sonra törende de okumanızı isterim “dedi. 

Aradan birkaç gün geçtikten sonra nihayet Türk Polis Teşkilatı ile ilgili bir şiir yazdım.  Birkaç gün sonra şiiri Sayın Emniyet Amirimize bir zarf halinde sundum. Kemal bey bu şiirimi çok beğenmişti, ayağa kalktı ve boynuma sarıldı. “ Artık birlikte bir çay içebiliriz “ dedi. Kulakları  çınlasın, gönüllerde iz bırakan  bir Emniyet Amiriydi…

10 Nisan Güne törenleri yapıldı, konuşmalar yapıldı,10 Nisan Günü için şiir, resim ve kompozisyonda başarılı olan öğrencilere çeşitli armağanlar verildi.  Tabi ben de yazdığım 10 Nisan Günü şiirimi okudum. Bu bir anı olarak belleklerde kaldı.

 Kemal Albayrak daha sonra TBMM ‘de koruma görevlisi olarak görev aldı.  Kemal bey, dürüst ve çalışkan bir insandı, aradan yıllar geçti.

 

Şimdi emekli olmalı, buradan Sayın Kemal Albayrak’ a selam ve saygılarımı gönderiyorum. Anılan tarihte İlçe Kaymakamımız Sayın Şemsettin Uzun, o günlerin anısına bana bir TAKDİRNAME verdiler. (Tarih:1991 / Sayı:475),  Sayın Şemsettin Uzun daha sonra Vali oldu.

 

Türk Polis Teşkilatının 176. Yılını kutlar, aramızdan ayrılanları (tüm şehitlerimizle birlikte), rahmetle anıyor, yaşayanlara ve yeni göreve başlayanlara görevlerinde sağlık ve üstün başarılar diliyorum. Hasta olanlara da acil şifalar diliyorum. Bu duygu ve düşüncelerle adı geçen 10 Nisan Günü adlı şiirimi siz değerli okurlarımla paylaşmak istiyorum.

 

     10 NİSAN GÜNÜ

 

Emanettir size güzel yurdumun

Geceden gündüze görevde polis

Değeri biçilmez kıymete onun

Kendini adamış millete polis

 

Biz rahat uyurken kendi uyumaz

Sıcak, soğuk, demez ayakta kış, yaz

“ Asayiş berkemal “ tutanakta yaz

Kendini adamış devlete polis

 

Babacan insandır karakollarda

Hazarda, seferde, karlı yollarda

Vatan sevgisiyle coşar onlar da

Kendini adamış hizmete polis

 

Her zaman cesurdu, genç ve zindedir

Kemal Atatürk’ün tek izindedir

Hırsızın, hainin hep peşindedir

Kendini adamış gurbete polis

 

Defne yeşilinden mutluluk vermiş

Düşküne, mazluma kol, kanat germiş

Şehit olanları vuslata ermiş

Kendini adamış nöbete polis (1)

 

                     Abdülkadir GÜLER 

1-Yaz Güneşi Bengisu ( şiirler) Abdülkadir Güler,

    Söke – 2004

2-Eylül Sonrası / Şiirler, Abdülkadir Güler- Söke 2016

-----------------------------------------------------------------------

    NOT: Konya’da bir uçağımız eğitim sırasında düştü, bir pilotumuz şehit oldu, daha sonra Zeytin Dalı Harekâtı Bölgesinde bir saldırı sırasında 2 kahraman askerimiz şehit olmuştur. Şehitlerimize Allah’tan rahmet diler, Silahlı kuvvetlerimize ve acılı ailelerine baş sağlığı diliyorum. A. GÜLER

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..