Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Temmuz '08

 
Kategori
Sinema
 

Türk sinemasına

Türk sinemasına
 

İşten evegeldiğimde şöyle güzel bir film izlemek istedi canım.Kanal kanal gezindikten sonra yine Amerikalıların kendi egolarını tatmin edecek filmlere rastgeldim. Yahu sizin hangi onursal mücadeleniz, hangi karşılıksız savaşınız var diye sorasım geldi. Sizin şişme rambonuz varsa bizim onbaşı köylü çocuğu 250 kiloyu kaldıran Koca Seyidimiz vardiyesim geldi.

Onların filmlerinde meşhurdur yakışıklı bir aktörü alacan, bay başkan kararınızı bekliyoruz ve alttan USA marşı eşliğinde Dünyayı kurtaran bay başkan :)

Ben suçuonlarda aramıyorum kendimiz de arıyorum aslında.Adamlar kendi reklamını iyiyapıyor .Halbuki bizim tarihimize şöyle fazla detaya inmeden bile bakarsakizlenmeye doyum olmaz filmler çıkar. Bizim ülkemizde yaşanan, Truva atı ile savaşın kaderi değişen olayı bile elin yabancısı kendisine mal edecek birşekilde çekiyor. Aynı şekilde Atilla belgeselini bile onlar çekiyor. İyi ki de çekmişler diyorum bari turizmimiz kazansın.

Halbuki yedi cihana hüküm sürmüş bir Osmanlı filmi , bir Kurtuluş Savaşı (çok sayıda çekildiama istenen ilgiyi pek yakalıyamadı), Şeyh Şamil , Koca Yusuf daha bir sürü kendimizden filmler çekilebilir. Bunun yararı aslında çoktur. İyi çekilmiş bir film tarihimizi anlamada belki 10 kitap eder.

İyi ki de NationalGeographic var. En azından yalanla donatılmış sahneler yok.
Not (Amerikan sineması ile siyaset aslında iç içedir. Yani işgal edecekleri ülkeleri ilk önce sinemada yayınlayıp , psikolojik bir ortam hazırlıyorlar. Daha sonrası belli zaten.)
www.esaritac.blogcu.com

 
Toplam blog
: 8
: 469
Kayıt tarihi
: 09.07.08
 
 

Ardahan Göle ilçesinde 1983 yılında doğdum. Üniversiteyi Dokuz Eylül Üniversitesi' nde okuduktan son..