Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Ağustos '07

 
Kategori
Siyaset
 

Türk siyaseti iflas ediyor

Türk siyaseti iflas ediyor
 

Aylardır laik Türkiye elden gidiyor diye, neredeyse ağıt yakmak üzere olan annemi, teskin etmeye uğraşıyorum.

Aklımca bunu becerebildiğimi saniyor ve amma da evham yapıyor benim şu annem diye düşünüyordum.

- Yok be anne, sen çok takıyorsun kafanı bunlara. Adamlar çalıskan. Türkiye tarihinde ekonomi en büyük gelişmeyi gösteriyor.

- Neyapayım ben ekonomik gelişmeyi, refahı, rahatlığı, huzurum yoksa eğer, altın kafese sokmak istiyor bunlar bizi. Kadın haklarının hiçe sayıldığı, özgürlüğümüzün kısıtlandığı, dinin siyasetle ( daha evvel gizlice şimdi ise ayan beyan ) iç içe sokulduğu bir Türkiye yaratmak istiyor bunlar. Bunların çalışkanlıklarının adı gizli devrimcilik, üstelik bu darbe yıllar evvelinden planlanmış, bunu nasıl göremiyorsunuz ? Al işte, dünde Bekir Coşkun`u Türkiyeden kovdu başbakan. Gazeteleri açta oku!

Bende annemin sözünü dinledim ve dün Bekir Coşkun`un son dört yazısını okudum. Evvelsi gün Emin Çölaşan`ın gazeteden kovulmasını işittim. Ondan önce seçim sonuclarını öğrendim.Geçen hafta, geçen ay, geçen senelerde gördüklerim duyduklarım geldi aklıma.

Şimdi beni kim teskin edip, sakinleştirecek acaba?

Sayın Bekir Coşkun`un da dediği gibi, laikliğe ve anayasaya bağlı kalacağını anlatabilmek için, turlar atan bir Cumhurbaskanı adayı olur mu?

Bu adamlara bu zemini hazırlayan, Türkiye siyasetinin iflas bildirisi, son seçimlerden beri görünüyor gibi olsa bile, durum böyle değil.
Siyaset, devlet yönetimi istikrar ister. Biz 84 senede 60 hükümet çıkarmışız. Araştırmadım ama, öyle tahmin ediyorum ki, dünya çapında bir "Ülke yönetiminde istikrarsızlık" yarışması yapılsa şampiyonluğa oynarız. Don davaları, seçim yalanları, yolsuzluklar, hortumcular, borçlu doğan bebeklerin parasıyla kurulan hanedanlar, susurluk davaları Fadıllar ve bunlar gibi daha niceleri. Az değil: 84 yılda 60 Hükümet !!! Hepsi çalıştı da, kaçı Millet için çalıştı Allah aşkına?

Biraz çalışıp biraz istikrar sergileyeni görünce ne yapsın vatandaş, usanmış bıkmış artık, ruhunu teslim ediyor şeytana.

Türk siyaseti alternatifsiz kaldı, iflas etti. Hem de göz göre-göre, en az elli seneden beri de bu iflasın sinyalleri veriliyor ama, ne görmek isteyen ne de duymak isteyen var, hem niye olsun ki, vatandaştan koparılacak o kadar şey varken. Dün istikbalimizi çaldılar, bugünde laik, çağdaş Türkiyemize göz diktiler.

 
Toplam blog
: 121
: 1814
Kayıt tarihi
: 29.01.07
 
 

Almanya'da doğdum. Haylaz bir öğrenciydim. 16 yaşımdan beri ticaretle ilgileniyorum. Şu anda büyük b..