Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Haziran '15

 
Kategori
Güncel
 

Türk Siyasetine damga vuran siyasetçilerden Süleyman Demirel'i kaybettik, bir anım!

Türk Siyasetine damga vuran siyasetçilerden Süleyman Demirel'i kaybettik, bir anım!
 

Süleyman Demirel'in 91 yıllık hayatı sona erdi, Türk siyasetine damga vuran siyasetçilerdendi. 1964 yılında siyasi hayata atılmış, 7 defa hükmet kurmuş, 12 yıla yakın başbakanlık yapmış, 41 yaşında başbakan olmuştur. Özal'ın ani ölümünden sonra, Mayıs 1993 yılında 9.Cumhurbaşkanı olarak göreve gelmiştir.

Üniversite yıllarımda popüler siyasetçilerden biriydi. Babam rahmetli koyu bir Demirelci, Kır Atçıydı. Süleyman Demirel, fötr şapkası ile nam salmış, şapkası ile özdeşleşmiştir. Hafızalarda yer edinmiş klasik görüntü, hep fötr şapkası olmuştur. Seçim mitinglerinde "Şapkam" diyerek aramış, Bir miting sonunda; "Ne diyeceklerdir, benim şapkaya laf atacaklardır." Şapkayı göstererek, "Buna" demiştir. 20 Ekim 1991 yılında miting meydanında bir vatandaş elinden şapkasını kapmış, korumalar fötr şapkayı alarak Demirel'e vermişlerdir. Rahmetli şapkasının tozunu silkeleyerek, "Binaenaleyh şapgayı gaptırmam!" Demiştir. Bu lafı siyasi literatürde espri konusu olmuştur.

Üniversite yıllarında etkilenmiş olmalıyım ki, bir gece rüyamda görmüş, Ankara'da kendisi ile konuşmuş elini sıkmıştım. Sonra bu rüyam gerçek oldu. Cumhurbaşkanlığı döneminde İzmir'e gelmişti. Ben de İzmir Ticaret Odasında Meclis üyesiydim. O gelişinde katıldığımız toplantıda, gerçekten elini sıkma şerefine nail olmuştum.

Bugün ilk defa bu rüyamı ve gerçekleşen anımı yazıyorum. Allah rahmet eylesin, Allah taksiratını af etsin, gerçekten Türk siyasi hayatına damga vurmuş bir devlet adamlarımızdan biridir Süleyman Demirel.

9. Cumhurbaşkanımız Süleyman Demirel'e Allah'tan rahmet diliyorum.Mekanı cennet olsun.

Saygılar

Abdurrahman Balcılar

Twitter: abdurrahman balcılar@abbalcilar

Mail : ab.balcilar@hotmail.com

Blog: blog.milliyet.com.tr/cansever

Blog: balcilar-blog.com

Bu blog Milliyet.com.tr sitesinden 539 kez görüntülenmiştir

 
Toplam blog
: 2032
: 2969
Kayıt tarihi
: 18.06.12
 
 

Emekliyim. Doğayı, Sabahın erken saatlerinde doğada yürümeyi, Hayvanları, bilhassa köpekleri çok se..