Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Mayıs '10

 
Kategori
Eğitim
 

Türk Tekstil Vakfı 'Metem'

Hayatımda yeni bir başlangıç daha yaptım. 15 yıllık öğretmenlikten sonra okul müdürü oldum ve eğitimin farklı bir boyutuna geçtim. Yeni okulumun modeli Türkiye için bir ilk ve farkını kadro yapısı, görevleri, donanımı ile de belli ediyor. Ülkemiz için yeni olan bu modeli başka sektörle de yaygınlaşması umuduyla sizlerle paylaşmak istiyorum. Türkiye Tekstil Sanayii İşverenler sendikası/Türk Tekstil Vakfı ile Milli Eğitim Bakanlığı arasında imzalanan Mesleki Eğitim Protokolüne göre 10 milyon dolarlık bütçe ile Türkiye de 3 yere( Çerkezköy, Adana, Kayseri) METEM ( Mesleki Teknik Eğitim Merkezi) kurulması kararlaştırıldı.

Çerkezköy METEM 3 Yıl önce Adana geçtiğimiz yıl ve Kayseri bu öğretim yılında faaliyete geçti. Okul sadece Tekstil alanında faaliyet gösteriyor ve bünyesinde hem örgün eğitim hem de yaygın eğitim var. Her yıl Örgün eğitim kapsamında Anadolu meslek lisesi Tesktil teknolojisi alanında 2 şube öğrenci okula kayıt yaptırmaya hak kazanıyor. Bu öğrenciler aynı zamanda okul pansiyonundan da faydalanıyorlar. Yaygın eğitim kapsamında ise tekstil ile alakalı işletmelerden gelen kurs talepleri, İşkur kursları ve her türlü kurs açılabiliyor. Protokole göre her dönemin başında ve sonunda toplanan proje yürütme kurulu var.(PYK) Bu kurul, bir koordinatör başkanlığında, il milli eğitim müdürü, sendika temsilcisi, vakıf temsilcisi ve okul müdüründen oluşuyor. Her toplantıda okulun sorunları ele alınıyor ve çözümler üretiliyor. Bunun dışında proje danışma kurulu da (PDK) bakanlık nezdinde kuruluyor.

Bu kurulda Müsteşar yardımcısı başkanlığında koordinatör, bakanlık yetkilisi, sendika ve vakıf temsilcilerinden oluşuyor. Aynı şekilde TTVMETEM lerin sorunları masaya yatırılıyor ve çözümler üretiliyor. Okulu farklı kılan faktörlerden biri personel yapısı. Tamamı okul müdürüne bağlı olmak kaydıyla okulda 2 tür personel var. MEB, personeli müdür yardımcıları, memur ve öğretmenlerden oluşuyor. Meslek dersi öğretmenleri Tüm Türkiye den yapılan başvurular neticesinde eğitime alınıyorlar ve PDK nın uygun görüşü alınarak atamaları bakanlık tarafından yapılıyor. Kayseri METEM için bu süreç hala işlemedi ve meslek öğretmeni sıkıntımız var. MEB personeli dışında ki diğer personel ise bir vakıf temsilcisi yönetiminde her biri alanında deneyimli ve sektörde çalışmış 6 usta öğretici( dokuma, örgü, terbiye, iplik, laborantlık ve mekatronik), 4 güvenlik, 2 teknisyen, 2 temizlikçi, 1 bahçıvan var. Bu personeller maaşlarını ve bütün özlük haklarını vakıftan alıyorlar. Fakat okul bünyesinde müdüre bağlı olarak çalışıyorlar. Okulun bütün makine teçhizatlarının tamamı sanayi tipi. Hiçbir meslek okulunda ve üniversitede bu alan için göremeyeceğiniz kadar makine ve teçhizat mezcut. Bunların tamamı vakıf demirbaşına kayıtlı ve gerek görüldükçe yenilere geliyor rutin bakım ve onarımları yapılıyor. Bu yönüyle METEM bir okuldan çok bir fabrikayı andırıyor. Kayseri TTVMETEM in 8000 metrekare kapalı alanınında sadece 12 adet derslik var kalan kısımlar atölye laboratuarlara ayrılmış.

Bu günlerde dünyada bir kriz var ve Türkiye sanayiside bu krizden nasibini fazlasıyla alıyor. Artık sadece kaliteli mamülü çok ucuza yapanlar ayakta kalabiliyor. Türkiye sanayisinin yaklaşık yarısının tekstil olduğunu düşünürsek Türk Tekstil Vakfı METEM lerin önemi daha kolay anlaşılır. Sanayinin her kolundaki işverenler böyle okullar yapıp desteğini sürdürürse ve Milli Eğitimde bu modele destek olursa Türkiye sanayisinin güçlenir, kalifiye elemanar yetişir ve ancak ülkemiz böyle gelişebilir.

okul web sitesi: http://www.ttvkayserimetem.meb.k12.tr/

 
Toplam blog
: 12
: 1342
Kayıt tarihi
: 10.01.07
 
 

35 yaşındayım, bekarım. Kayseri'de bir meslek lisesinde öğretmenim. Uzun yıllar mesleki teknik eğiti..