Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Temmuz '06

 
Kategori
Telekom / Mobil
 

Türk Telekom'dan yeni servisler...

Merhaba sevgili okuyucular, yeni bir blog yazarı olarak açılışımı yapmak istedim. Bu yazıda size haber niteliğinde bilgiler vermek istiyorum.

Aşağıda anlatacaklarımı muhtemelen duymamışsınızdır, çünkü şu anda halen geliştirilme ve test aşamasında (her ne kadar Avrupa'da bi kaç yıldır kullanılıyor olsa bile). Eğer TV'de filan gördüyseniz bilmiyorum çünkü ben TV izlemiyorum. Sen nereden biliyorsun arkadaş derseniz, ben bugünlerde Ankara'da Türk Telekom'da staj yapıyorum. Yani kaynak sağlam:) Gelelim şimdi asıl mevzuya...

Bildiğimiz gibi geçen yılın sonunda Türk Telekom'un önemli bir kısmı özelleştirilmişti. Her ne kadar şirketi yabancılar alsa da bazı olumlu gelişmeler de var. GSM operatörlerinin sürekli kampanya ve promosyonlarla abonelerini artırdığını ve bu nedenden dolayı sabit telefon abonelerinin sayısının geçmiş yıllara göre azaldığını fark eden yöneticiler GSM operatörleriyle baş etmeye çalışıyor. Evet yanlış duymadınız, Türk Telekom'un yeni rakipleri GSM operatörleri :)

Lafı daha fazla uzatmadan konuya geçmek istiyorum. Cep telefonunun en çok sms için kullanılması nedeniyle Türk Telekom da bu konuda bazı çalışmalar başlatmış ve diğer çözüm ortaklarıyla beraber çalışarak sabit telefonlardan diğer sabit telefonlara ve cep telefonlarına SMS gönderip alabilecek sistemi yakında hizmete geçirecek. Bu sistemin altyapısı tamamen hazır durumda ve test aşamasına bizzat şahit oldum, sistem kusursuz çalışıyor. Bu sistemi kullanabilmemiz için SMS uyumlu bir sabit telefona sahip olmanız yeterli.

Diğer bir yenilik ise VoiceMail yani sesli mesaj olayı. "Telesekreterler zaten o işi görüyor" diyorsanız siz de çuvallayanlar arasındasınız. Çünkü ben de ilk duyunca böyle bir tepki vermiştim. Ve aldığım cevap şuydu. "Evindeki telefondaki bir sesli mesajı başka bir yerden dinleyebiliyor musun? " . Tabi hemen anladım mantığı. Bu sistemde internetteki e-mail hesaplarımız gibi bir voicemail hesabımız olacak ve şifremiz yardımıyla herhangi bir yerdeki telefona şifremizi tuşlayarak sesli mesaj gönderebilecek ve mesajlarımızı dinleyecebileceğiz. Bu sistemin ise denenme aşaması hala devam ediyor.

Şimdilik gelişmeler bunlar. Bakalım yarın neyi getirir. Bir dahaki blogda görüşmek üzere...

 
Toplam blog
: 3
: 537
Kayıt tarihi
: 06.07.06
 
 

Adım Hakan. 22 yaşındayım.  Hacettepe Üniversitesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği son sı..