Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Ocak '07

 
Kategori
Telekomünikasyon
Okunma Sayısı
5124
 

Türk Telekom şehiriçi görüşmeleri bedava yapmalıdır

Türk Telekom şehiriçi görüşmeleri bedava yapmalıdır
 

Evdeki sabit telefon için gelen faturada görüşmelerin ayrıntılı dökümü de isterim. Bu dökümde şehirlerarası görüşmelerin listesi, kaç kontör harcadığım olur ancak şehiriçi görüşmeler yeralmaz. Şehiriçi görüşmelerin yalnızca toplamı yazılıdır. Bazı aylarda şehiriçi görüşmeler telefon faturasının büyük bölümü oluşturunca onların da ayrıntılı dökümünü istemeyi düşündüm. Türk Telekom’un 444 1 444 numaralı telefonunu aradım. Böyle bir şansımız olmadığını öğrendim, altyapıları şehiriçi görüşmelerin ayrıntılarını kaydetmeye uygun değilmiş.

Geçtiğimiz günlerde yeni telefon tarifesi açıklandı. Buna göre şehiriçi görüşmelere bir miktar zam yapıldı ve şehirlerarası görüşmelerin ücreti şehiriçine eşitlendi. Artık yurtiçinde nereyi ararsak arayalım aynı ücret. Kulağa hoş geliyor ama gerçek durumu bugün geçen yıla ait görüşme dökümünü görünce anladım. Cumhuriyet’in ekonomi sayfasındaki haberde "Tarife değişikliğinin gelirlere yansıması" başlıklı bir tablo bulunuyor. Bu tabloda geçen yıl sabit telefonlardan yaklaşık 52 milyar dakika arama yapıldığı bilgisi var. Bunun 45 milyar dakikası şehiriçi arama olarak yapılmış. Şehirlerarası aramalar 4 milyar dakika, cep telefonu aramaları ise 2 milyar dakika. Bu sayılara bakıldığımda sabit telefonlar yalnızca şehiriçinde kullanılıyor bile diyebiliriz.

Bu sayılardan neden şehiriçi görüşmelere zam yapıldığını da anlıyoruz. Çünkü asıl parayı şehiriçi görüşmelerinden kazanıyorlar.

Bu haberi okuduktan sonra bana ayrıntılı döküm veremedikleri şehiriçi görüşmelerin neredeyse yüzde doksanlarda olduğunu gördüm ve o nedenle Türk Telekom’un 444 1 444 numaralı telefonu yeniden aradım. Bu konuda son aradığımdan buyana aylar geçmişti. Belki o zaman yaptığım konuşmayı ciddiye alıp altyapı yatırımını yapmış olabilirlerdi. Gelen yanıt aynıydı. Şehiriçi görüşmelere ayrıntılı döküm veremezlermiş, altyapıları bunu yapmaya uygun değilmiş. Bu arada bir arkadaşımdan alyapılarının gerçekten uygun olmadığını, şehiriçi görüşmelerin yalnızca kontörlerinin sayımının yapıldığını öğrendim.

Şimdi Türk Telekom’a soruyorum: Tam olarak belgeleyemediğiniz şehiriçi görüşmelerden ücret alınması doğru mudur? Asla gelen faturaların şehiriçi bölümünde bir hata, bir şişirme olduğunu söylemiyorum ama ayrıntısını görebilsem daha iyi olmaz mı? Ayrıntılı fatura isteği kişisel değildir, az sayıda kişinin sorununu çözmek için altyapınızın uygun olduğunu biliyorum. Çözüm herkes için olmalıdır.

Tüketici derneklerini ve sivil toplum örgütlerini bu konuyla ilgilenmeye davet ediyorum. Türk Telekom’u şehiriçi görüşmelerin ayrıntılı dökümünü vermesi için yasal süreci başlatmalarını bekliyorum. Türk Telekom ayrıntılı belge veremediği her görüşmeyi bedava yapmak zorunda bırakılmalıdırlar. O zaman şimdi olmayan altyapıyı üç günde nasıl olsa kurarlar.

İlk aldığım günden buyana aynı cep telefonu operatörünü kullanıyorum, çünkü memnunum. Beğenmediğimde başka operatöre geçerim, çünkü öyle bir şansım var. Ancak sabit telefonumdan ne kadar şikayetçi olursam olayım değiştirme şansım yok. Türk Telekom kamununken tekeldi, kamu tekeline diyecek bir sözüm yoktu ama özelleştikten sonra bu alanda tekel olmasını kabullenemem. Türk Telekom’un tekel konumundan çıkartılması için gerekli düzenlemeler acilen yapılmalıdır. Ayrıntılı fatura veremem diyerek canımı sıktıklarında değiştirme şansım olmalıdır.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Her yenilik diye sunulan hizmeti inceleyin altında mutlaka vatandaşın parasını nasıl daha fazla alırım zihniyeti vardır. Belirttiğiniz gibi sabit telefonlardan en çok şehiriçi görüşme yapılıyor o halde tüketiciye bir öpücük verelin şehirler ve milletler arasını ucuzlatalım ardından en çok para kazandığımız şehirici tarifesini arttıralım. Tekelci zihniyetten başka ne bekliyebilirsiniz sizin gösterdiğiniz ilgi ve araştırmaya maalesef tüketici koruma dernekleri göstermezler nedense.. iyi gün dileklerimle

Ersen Gürpınar 
 21.01.2007 11:11
 

Sayın Tiryaki... Bir ülkenin savunma, eğitim ve ulaşım(iletişim de dahildir) sektörleri özelleştirilemez. Bu hizmetler devlet eliyle verilmek zorundadır. Savunmamız, ordumuzun sağlam duruşu nedeniyle henüz ayaktadır. Eğitimin başına gelenleri biliyoruz. Türk Telekom ise yakın geçmişte özelleştirilmiştir. Bilmiş tüccar edalı Maliye Bakanı Sn.Kemal Unakıtan'ın hala kulaklarda çınlayan "parayı aldın mı İbrahim" nidaları ile İsrailli Oger'e teslim edilen Türk Telekom'dan vatandaş lehine bir uygulama beklemek hayalcilik olur. Vatandaş olarak bilinçlenmek, örgütlenmek, birlikte hareket etmek ve güç oluşturmak belki bazı uygulamalar için geri adım attırabilir. Konuyu gündeme getirdiğiniz için ayrıca teşekkürler. Sevgilerimle

Jülide Tükel Öztürk 
 18.01.2007 0:04
 

Sizi Londra'dan destekliyorum. Bu ise yarar mi bilemem ama! Saygilar

Tuba 
 17.01.2007 23:47
Cevap :
Teşekkürler. Neden işe yaramasın. Ne güzel, başka ülkelerden de destekler geliyor. Saygılar.  18.01.2007 11:47
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 1735
Toplam yorum
: 2342
Toplam mesaj
: 230
Ort. okunma sayısı
: 2383
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster