Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Temmuz '08

 
Kategori
Haber
 

Türk Telekom'un harika girişimi!...

Türk Telekom'un harika girişimi!...
 

Kağıt israfını önlemede katkınız olsun istemez misiniz?


Geçtiğimiz ay Türk Telekom’dan gelen fatura zarfının içindeki bir bildiri dikkatimi çekti.

Faturalarımı e-posta yoluyla aldığım takdirde, kağıt israfını engellemeye yardımcı olacağımdan şehir içi görüşmelerde ayda 10 dakika ücretsiz konuşma ödülü vereceklerini yazıyordu. Sevinçle aradım hemen ve kaydoldum. 10 dakika ücretsiz konuşma önemli değildi, daha az ağacın kesilmesi demekti ve bu benim için çok sevindiriciydi.

O kadar sevindim ki bu uygulamaya dün de TTNET’i aradım, aynı işlemin internet faturalarında da uygulanabileceğini düşünerek, faturamın sadece e-mail adresime gönderilmesini talep ettim. Bu uygulamanın henüz TTNET’de uygulanmadığını söyledi müşteri temsilcisi. O zaman ben de dileğimin ilgili kişilere iletilmesini ev telefonlarındaki bu uygulamadan çok hoşnut olduğumu internet faturalarında da aynı sistemi istediğimi bildirdim.

Evinde bilgisayarı olan, evinde olmasa dahi işyerinde bilgisayar kullanan T.Telekom müşterilerinin 444 1 444’ü araması veya www.turktelekom.com.tr adresinden online başvuru yapması yeterli olacak. Aynı zamanda fatura tutarlarının ve son ödeme tarihlerinin her ay kendilerine SMS yoluyla bildirilmesi sağlanacakmış.

Bu faturaların baskı aşamasındaki maliyetleri de mutlaka bizlere telefon ücretleriyle yansıtılıyordur. 23.5 milyon müşteri için ikişer nüsha fatura ve zarfının bastırıldığını düşünürsek ağaç kurtarmanın yanı sıra bir de bu işin basımı, nakliyesi, yakıt masrafı ve harcanan işgücünü de hesaplarsak bu anlamda da bir kazanımımız olacaktır diye düşünüyorum.

Türk Telekom'un elektronik fatura hizmeti sayesinde yıllık 500 bin ton kağıttan tasarruf edilecek. Bu da 24 bin çam ağacına denk düşmekteymiş. Şirketin yaptığı yazılı açıklamada artık elektronik faturanın Maliye Bakanlığı tarafından onaylandığı ve bu elektronik belgelerin kamu kurumlarında "kıymetli evrak" olarak kabul edileceği açıklanmış.

Özellikle son yıllarda hem de kuşe kağıda basılan o kadar çok fuzuli broşürlere rastlıyorum ki. Bankalar da evlere gönderdikleri ekstrelere bir tomar da broşür koyuyorlar. Onları görünce hep kesilen ağaçlar geliyor gözümün önüne. Genellikle hiç bakmadan içindeki fuzuli broşürlerle kağıtlar için ayrı olan çöp torbamın içine atarım, atarım da atarken de hep düşünürüm, kim bilir kaç kişinin adresine gidiyor bu broşürlerden ve faturalardan…

Şimdi çalıştığım üç bankayı da arayıp eve ekstre göndermemelerini isteyeceğim. Çünkü zaten e-mail adresime geliyor ekstreler. Yakında elektrik vs için de arayacağım sadece e-mail adresime gelsin diye. Tüm faturalarım da otomatik ödemeye bağlanmış durumda olduğundan hani fatura gelince hatırlarım yatırmayı unutmam gibi bir derdim de yok.

Bir de genellikle hafta sonları gazetelerle birlikte bir tomar broşür dağıtılıyor. Çoğumuz bunlara bakmadan ya da şöyle bir göz gezdirip çöpe atarız. Yeterince zarar görüyor ağaçlar yangınlardan, konut vs yapımı için insanların katletmelerinden ötürü, bir de bizler kağıt israfıyla bu zararlara katkıda bulunmayalım diyorum saymakla bitmez faydaları olan ağaçlarımıza. Tamam reklam da gerekli ama bu reklamları insanlara farklı yollardan ulaştırmak şart oldu artık.

İnternetten aldığım bazı bilgileri de aktarmak istiyorum:

• İnsanların birbirlerine gönderdiği mektupların yüzde 44'ü okunmamaktadır.
• Yalnızca 100 bin aile gereksiz yazışmayı durdurursa, her yıl 150 bin ağaç kesilmekten kurtulacaktır.
• Bir insan, ömrünün 8 ayını, gereksiz yazışma zarflarını açarak geçirmektedir. Bir büro elemanı yılda, 81 kilo yüksek vasıflı kağıdı çöpe atmaktadır.

• Kağıt fabrikaları en çok su kullanan tesislerdir. 1 ton kağıt üretimi için 64 bin litre suya ihtiyaç vardır. 100 yapraklı bir ders kitabının yaklaşık 500 gram ağırlığında olduğunu ve bu ebattaki bir kitabın çöpe atılması halinde yılda 13 bin litre oksijen üretimini de çöpe atmış oluyoruz. Buna bağlı olarak tabiatta o kadar miktarda oksijeni üreten bitkinin oksijen üretimi de durdurulmuş ve çöpe atılmış oluyor. Bu, 2050 WH elektrik enerjisinin heba edilmesi, aynı zamanda 15 gram kirleticinin atmosfere atılması anlamına geliyor. Bu kirleticiler yanında yeryüzünün ısınmasına ve sera etkisine neden olan 18.1 kilogram karbondioksiti de atmosfere atmış oluyoruz. Oysa kitapların geri kazanım sürecine katılması halinde bu olumsuzlukları en aza indirmek mümkün.

Türk Telekom’u bu harikulade girişimi için kutluyorum ve bu çok gecikmiş uygulamayı diğer firmalardan da bekliyorum. Bizler de kağıt atıklarımızı ayrı bir poşette toplayarak geri dönüşüm toplayıcılarına ulaştırırsak kağıt israfını önlemede katkımız olacaktır kanaatindeyim.

Sevgilerimle…

 
Toplam blog
: 203
: 2037
Kayıt tarihi
: 23.10.06
 
 

İnsanların yapmaktan mutlu oldukları hobileri vardır. Benim de en severek yaptığım, hayatımda yen..