Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Ağustos '06

 
Kategori
Pazarlama
Okunma Sayısı
1204
 

Türk usulü satış!

Türk usulü satış!
 

Satış teknikleri ile ilgili, yerli akademisyenlerin ve yabancı yazarların yazdığı yüzden fazla kitabı okuduğu halde, hâlâ istediklerini bulamamış bir kişinin, satış hakkında arayıp da bu kitaplarda bulamadığı şey ne olabilir?

Alaturka satış stratejileri!

Peki, alaturka satış stratejileri ne demektir? Böyle bir kavrama ya da teoriye gerçekten gerek var mıdır?

Satış sürecinde kullanılan yaklaşımlar iki düzeydedir:

1) Uluslararası yaklaşımlar.
2) Yerel yaklaşımlar.

Satışta evrensel yaklaşım; toplumdan, topluma değişmeyen kuralları ifade eder. Yerel satış yaklaşımları ise; toplumdan topluma farklılaşan, aynı toplum içerisinde zamanla değişen kuralları ifade eder. Bu, birbirini tamamlayan, iç içe geçmiş, biri olmazsa diğerinin tek başına sonuç alamayacağı bir mekanizmadır. Sadece yerel yaklaşımları ya da sadece evrensel yaklaşımları bilen ve kullananlar, yüksek performans yakalayamazlar. Evrensel ilkelerle uyumlu ve yerel değerlere yatkın satış yaklaşımı en yüksek performansı üretecektir. Alaturka satış, Türkiye'de geçerli olan "yerel satış yaklaşımlarını" ifade eder. Alaturka satış, Türkler için, Türklere göre, "Türk işi" yapılan satıştır.

Peki "alaturka" ne demektir?

Mehmet Barlas, Colaturka üzerine yazdığı bir yazıda, alaturkanın ne demek olduğunu şöyle anlatıyor:

"Biz bu 'turka'yı, İtalyanca'dan alınma 'alla' tamlaması ile tanıdık. 'Alla turca' Türk usulünün karşılığı olarak kullanıldı Batı'da. Fransızca'da da, 'a la turque' denildi. Mozart'ın bile bir 'Alla Turca'sı oldu neticede. Madem onlar bizim hayat tarzımızı yansıtan her şeye 'alaturka' dediler. O zaman biz de, Batı'yı andıran her şeye 'alafranga' dedik. Bu kamplaşma, tuvaletlere kadar girmedi mi?"

Alaturka Satış başlığı altında; Türklere satış yapmak, Türkiye'de satıcı olmak, Türk ve satıcı olmak, Türklerin satın alma kararının oluşum sürecini anlamak, geleneksel ve modern satış yaklaşımlarını doğru kullanmak gibi konular incelenecektir.

Kitapta, Türkiye'de uygulandığında sonuç aldıran yaklaşımlar ile uygulanması durumunda sonuç aldırabilecek taktikler açıklanmaktadır. Başka bir ifadeyle, teorik kuralların satış sürecinde nasıl uygulanabileceğinden daha çok, hâlihazırda kullanılan ve sonuç aldıran, pratik stratejilere yer veriliyor.

Türk insanının satın alma sürecindeki hal ve hareketlerinin anlamaya ve anlatmaya çalışan bu kitap, bir yandan "geleneksel" usulde alışverişi sevenleri, bir yandan da 1980 sonrası yaşanan değişimle ortaya çıkan, yeni tür tüketiciyi anlamak için, analiz araçları sunuyor. Amerika'da geçerli olduğu halde Türkiye'de geçerli olmayan ya da Türkiye'de geçerli olduğu halde dünyanın başka ülkelerinde kullanılmayan satış/alış usulleri bu kitabın konusudur.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 25
Toplam yorum
: 7
Toplam mesaj
: 16
Ort. okunma sayısı
: 1872
Kayıt tarihi
: 08.06.06
 
 

İstanbul’da doğdu. Anadolu Üniversitesi’nde İşletme Fakültesi’nden mezun oldu. İstanbul Ticaret Üniv..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster