Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Şubat '11

 
Kategori
Güncel
 

Türkan Saylan üzerine

Ben, Türkan Saylan kadar hayatı iyilikle geçmiş, mesleğinde idealist, fakat özellikle ölüm döşeğindeyken - kanserden dolayı değil- bu kadar acı çekmiş başka birini tanımıyorum. Cüzzamlıları tedavi etmiş, onlara şefkat göstermiş. Okuyamayan kız çocuklarının yolunu kampanyalarla açmış. Hayatının son demlerinde evini aramaya gelen polislere yoruldular diye acımış. Bu kadar mı nankörlük eder insan sizin gibi düşünmüyor diye? 

Ne iftiralar ettiler, yazmaya dilim varmıyor, içim acıyor. Bunu kendini dindar görenlerin yapması daha da acı. Annesi Hıristiyanken Müslüman olmuş ve Türk adı almış. Bunu bile eleştiri konusu yaptılar. Bu mu İslami hoşgörü? Hele ki devletin resmi kanalında ölmüş bir insanın arkasından taraflı yayın yapılmasını aklım hiç almıyor. Bu şekilci, kalıpçı din anlayışından sıkıldım. İnanmayan bir kadının, köpeğe su verdiği için cennete gittiği hikayesini bilmiyor musunuz? Buna göre Türkan Saylan, kaç kere cennete gitmiştir kimbilir? Onun amel defteri hala açık. Tüm okuttuğu kız çocukları ve tedavi ettiği hastaları adına defterine sevap yazılıyor. Onun dizisine bile zulüm çektiriyorlar. Her hafta, günü ve saati değiştiriliyor ama ısrarla kaçırmadan izliyorum. Ona bir yandan da imreniyorum. Çok istediğim halde, mesleğimde onun kadar ilerleyemedim. Onun kadar iyi bir kariyer kadını olamadım. Ama bir ortak yönümüz var, ona seviniyorum. Ben de onun kadar kötü bir ev hanımıyım. Ve hala kimi erkekler profesör de olsa, doktor da olsa, kariyer kadınına saygı duymuyor. Ev işleri ve yemek yapmayı kadının öncelikli görevi görüyor. Huzur içinde yat ve mekanın cennet olsun Türkan Saylan. Unutma ki büyük insanlar büyük eleştirilere maruz kalır. Atatürk gibi mesela… Sen hep en doğrusunu yapmaya çalıştın. 

18 Şubat 2011 

 
Toplam blog
: 111
: 670
Kayıt tarihi
: 01.02.11
 
 

ODTÜ Eğitim Fakültesi İngilizce Öğretmenliği mezunuyum. İlgi alanlarım edebiyat, sinema, tiyatro, TV..