Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Mayıs '11

 
Kategori
Güncel
 

Türkan

Türkan
 

Mekanın Cennet Olsun Güzel İnsan...


Kelime Silahşörü…. Nerede kaldığımı unuttum… Yazmayı erteledim…Bazen geriye dönmemek, ileriye bakmak için gereklidir…. Artık blogtaki amatör yazılarımı Kelime Silahşörü adıyla yazacağımı söylemiştim… Ya da başlık koymalı mıyım bilmiyorum… Hep aynı başlık ilgi de çekmeyebilir bir müddet sonra… Olumlu veya olumsuz da yorum gelmeyince bir müddet böyle devam edebilirim diye düşündüm…. 

Türkan… Özel bir televizyon kanalındaki Türkan dizisi hızla bitirildi… Dizi oyuncuları yani o dizinin oyuncuları bence harikaydılar… Rollerini hakkıyla oynadılar. Neden hızla bitirildi bu dizi anlam veremedim… Oldukça manidar ve düşündürücüydü… Derken, Türkan Saylan’ ın son on beş gününü anlatan filmin fragmanları televizyonlarda gösterilmeye başlandı… Ulu Önder’ in Kurtuluş Savaşı için başlangıç noktası seçtiği tarih olan 19 mayısta gösterime girecekti… Heyecanla bu filmi bekledim… Büyük şehirlere nazaran genelde gösterime giren filmler geç gelir ilçelere… Ama tahminimde yanılmadım ve film 19 mayısta gösterime girdi… 

Allah kimseyi kötülerle ve haksızlıklarla mücadelede güçsüz bırakmasın…. Türkan Saylan, yalnızca bir doktor değildi… O, gerçekten insanların yüreklerine dokunan, hatta insanım diye geçinenlerin bile yüreklerine dokunmakta bir lahza tereddüt etmeyen gerçek bir İNSANDI… Üstelik haksızlıklarla mücadelenin yanı sıra, kanser denen illetle de mücadele ediyordu… Şöyle bir düşünün… Aklınızı, mantığınızı bugüne kadar kullanamayanlar için tabi söylüyorum bir kullanın… Hiç kimsenin, hatta bazı doktorların bile dokunmadığı cüzamlılara dokundu… Anadolu’ yu gezdi bu hastalıkla mücadele için…. Gittiği yerlerde yalnızca cüzzamlıları görmedi… Onlar için mücadele etmedi…. Küçük yaşta başlık parası için evlendirilen kızları gördü…. Ve bir vakıf kurdu… Maddi durumu yetersiz öğrencilere burs sağlandı. Kitapsız okullara kitaplar gönderildi sağlanan gelirlerle… Hayat, kolay değildi hiç kimse için ama Türkan Saylan için HİÇ kolay değildi. Bence Türkan Saylan, kanserden ölmedi… Ömrünün son zamanlarında yaşadığı son darbe onun yaşamla mücadelesini zayıflattı… Ama son nefesine kadar mücadeleden vazgeçmedi! 

Film güzeldi…İnsanoğlunun yaşam ve ölüm arasındaki sürecinin onurlu bir yaşamını anlatıyordu…Oyuncular, hele ki Türkan Saylan’ ı canlandıran oyuncumuzu yürekten tebrik ediyorum… Yalnızca bir oyuncumuzu her ne kadar diğer zamanlarda iyi bir oyuncu olsa da beğenmedim… Zannediyorum en doğru söz şu olacaktır: “ Büyük ölülere matem gerekmez, fikirlerine bağlılık gerekir… “ 

 
Toplam blog
: 149
: 435
Kayıt tarihi
: 24.06.08
 
 

1999 yılında Ted Kdz Ereğli Kolejinden, 2003 yılında İstanbul Üniversitesi İtalyan Dili ve Edebiyat..