Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Aralık '13

 
Kategori
Anılar
 

Türkay Korkmaz için ne dediler?

Türkay Korkmaz için ne dediler?
 

Muzaffer Uyguner, eşi;Hikmet Kurter ve ben Koşuyolu Öğretmenevi 200.


* “Ozan Türkay Korkmaz, az sözcükle yoğunlaştırarak yazdığı şiirlerinde; ayrılıkları, aşkları, sevgileri, acıları, sevinçleri, doğa güzelliklerini, Türkçe sevgisini, umutları, umutsuzlukları, insanlığı vb. anlatıyor. Bunu yaparken de kendine özgü olan sesi bulduğunu kanıtlıyor.”

( Hasan Akarsu, Türk Dili Dergisi, Mart-Nisan 2005,

 s. 61 )

* “Yoğunlaşmanın anlamdaki derinliğini kavramış ozan ve bunu şiirlerine yansıtabilmiş.”

( H. Hüseyin Yalvaç, Berfin Bahar ; Mayıs 2003, Kitaplar Arasında )

* “ Türkay Korkmaz, anadilimizi, anasının sütü kadar özenle kayıran bir anlayışla yazıyor. “

( Aydın Hatipoğlu, Bizim Gazete, 12 Nisan 2004, Aydınlık )

* “ Şair bir yerde düş yolcusu oluyor. Türkay Korkmaz’ın kimi kısa şiirlerini sevdim.”

( Ruşen Hakkı, Özgür Kocaeli, ‘6 Mart 2000, s. 2 )

* “  İmgelerle yüklü şiirlerinin lirizmden de uzak düşmediğini gördüm.O’nun şiirlerinde umutsuzluk, yılgınlık yok.”

( Melahat Babalık, Ardıçkuşu, Ekim 2002, s. 18 )

* “ Türkay, arı dille; kısa şiirin güçlüklerini biliyor.”

( Bedrettin Aykın, Güzel yazılar, Mayıs-Haziran 2000,

 s. 147 ) 

* “ Türkay Korkmaz’ın iyi bir şiir yolunda olduğunu söylemek isterim.”

( Muzaffer Uyguner, Türk Dili Dergisi, Mayıs-Haziran 2000, s. 59 )

* “ Şiirleri kısa, ama anlamlı. İnsanı düşündürüyor, şiir okuma lezzeti veriyor.”

( Mehmet Tanju Akerman, Haber Ekspres, Nisan 2000, s. 6 )

* “Perşembe Sanat Toplantıları’yla koşum başlıyor. Bu kez Sayın Türkay KORKMAZ’ın söyleşisinde bulundum; şiir ve dilbilgisi konusunda aydınlatıcı oldu.”

(Sevim Yazar, Tay, Temmuz- Ağustos 2009, 106-107, s.12 )

* “6 Ocak 2005 Perşembe. Seyhan Kafedeki   toplantıya gittim. Arkadaşımız emekli   öğretmen  Türkay Korkmaz dilimizle ilgili düşüncelerini açıkladı. Hepimizin katıldığı bu düşüncelerini beğeniyle dinledik.”

( A. Nevzad Odyakmaz, Günden / Günlük, Kar dergisi, Temmuz-Ağustos 2009, sayı 22, s.32)

* “Türkay Korkmaz ile doludizgin zaman kanatlı sözlere yol alıyorum.Her taraf ışıl ışıl.Yaşadığımı anlıyorum.”

(Nusret Karaca, Gazete Kadıköy, 4 Haziran-10 Haziran 2004, Kültür Çocuk sayfası)

* “Türkay Korkmaz zor olanın peşinde.Konuşma dilinin ötesinde kendine özge bir anlatım kurmaya özen gösteriyor.Dile özen gösteriyor.”

(Gündoğdu Sanımer, SabahlarıSeviyorum, 12 Temmuz 1990)

*  “Her sabah uyandığımız güne, yüreğinin sıcaklığını katarak, yaşamın akışından güzellikler üretip getiriyor Korkmaz. Dıştan dingin, içten fırtınalı bir dünya içine bizi çekerek kendisiyle dost kılar.”

(Hasan Hüsnü Durgun, Sabahları Seviyorum, Temmuz 1990) 

* “Nice yoğun yaşantıdan süzülüp gelen bir birikimi Türkçenin verimli toprağında özenle işliyor.”

(Rasim Şimşek, Sabahları Seviyorum,Temmuz 1990)

* “Gerçeği ayrıntıda pişiren yazar! ”

 ( M.Özer Ciravoğlu,Sabahları Seviyorum, Temmuz 1990)

* “Türkay Korkmaz, küçük insanların, günübirlik yaşamlarını dolduran yoğunluktan seçiyor konularını.Yeni ufuklar kazanacağına inanıyorum.”

(Ahmet Özer, Sabahları Seviyorum, Temmuz 1990) 

* “Yalın anlatımı tercih eden Korkmaz’ın şiirlerinde doğanın ve sevginin hakimiyeti görülüyor.”

(Özgür Bakış, 12 Mart 2000, sayı: 330)

 

BUGÜNE  DÜŞEN

Ak kağıda düşen bu sözler dün olduğu gibi bugün de onurlandırıyor beni.Kimileri yok aramızda şimdi! O sözlerin sahipleri yüreğimde nasıl da atıyor bir bilseniz.Onları çok özlüyorum.Hani Aydın Hatipoğlu, Ruşen Hakkı, Muzaffer Uyguner, Gündoğdu Sanımer, Rasim Şimşek şimdi uzaklardasınız ama çok da yakınsınız, hiç unutulmadınız! 01.12.2013

 

 
Toplam blog
: 1064
: 732
Kayıt tarihi
: 24.03.12
 
 

Türkay KORKMAZ, umuda yolculuğu ertelemez. Mermeri delenin damlanın sürekliliği olduğunu bilir. Y..