Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Aralık '11

 
Kategori
Haber
 

Türkçe anlamak "2" beyin gerektiriyor!

Türkçe anlamak "2" beyin gerektiriyor!
 

Hürriyet.com.tr'den alıntıdır.


Ohh… nihayet yaaa…
Diyorum, diyorum, dilimde tüy bitiyor…
I-ıh tık yok!

Sabrım tavan yapıyor,
Tekrar tekrar anlatıyorum;
Dayanamıyorum, patlıyorum:
“Yahu Türkçe anlatıyorum, anlamıyor musun, japonca mı söylüyoruz biz burada?”
Yok, gene anlamıyor!

Kendime bakıyorum, gayet düzgün anlatmışım.
Deli olacağım!

Haberi görünce bu sabah, hele şükür dedim yaaa…

İşte çıktı sebebi meydana:
Meğer, Türkçe cümleleri anlamak için beynin 2 kez işlem yapması gerekiyormuş.
Yani beynin işlem gücü, zekası ve hafızası yüksek olanlar ancak bir kerede anlayabiliyormuş.

Tevekkeli, “ben okuduklarımı anlıyorum da, millet niye anlamıyor” diye sorup duruyorum kendime.

Aynı şekilde, bazılarının neden anlattıklarımı bir kerede ve hemen anlamadığı da açıklığa kavuşmuş oluyor böylece.

Bende bir eksiklik ve hata yokmuş demek ki işte, karşımdakilerde ve de Türkçede imiş arıza!
Duyurulur!!

ODTÜ bünyesinde kurulan Beyin Dil Araştırmaları Laboratuvarı’nda diller üzerinde yapılan araştırmada tespit etmiş bunu bilim adamları.

Haberin aslını ve devamını aşağıdaki kaynak linkten okuyabilirsiniz… Ama sanırım anlamak için bunu da  birkaç kez okuması gerekecek bazılarımızın :))

hurriyet.

Filiz Alev
20.12.2011

 
Toplam blog
: 157
: 3152
Kayıt tarihi
: 03.03.11
 
 

Ekonomistim, emekliyim. İki evlat annesiyim. Müzikle ilgilenirim, bestelerim vardır. Düşünürüm, a..