Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Haziran '16

 
Kategori
Dil Eğitimi
 

Türkçe anlatım

Türkçe anlatım
 

TRT 1’in Eyüp Sultan’dan canlı olarak yayınladığı dünkü iftar programında sunucu Serdar Tuncer, ‘ihlas’ nedir, diye soruyor..? Prof/hoca, ‘ihlas’ diyor, lafı evirip çeviriyor (daha önce hiç anlatmamış gibi) bir türlü anlatamıyor!.. (ihlas, sözcüğünü açıklamak için kurduğu tümcelerin hepsi yine Arapça) İçten ve samimi olarak adanmışlık/bağlılık diyemedi!? Hocam, en içten ve samimi olan kendi dilinle yapılandır… Arapça yapılan bir dua, kendi dilinde yapılan bir dua gibi içten ve samimi olur mu? (Hocam, bakın ‘ihlas’ demeden, Türkçe anlatabildim. Türkçe anlatmakla profesörlerimizin de kariyeri çizilmez!) Ezberci Arapça eğitim, Türk, Kürt, Çerkez’in yüreğine giremiyor.., yüzeysel kalıyor. Senin Arapça eğitim görmene (ezan, hutbe ve namaz dualarını Arapça okumana) bir şey diyen yok.., yalnız anlatım halkın işlek diliyle yapılırsa daha çok işlevsellik kazanır, kutsanır…
 
Araç olarak kullanılan dil, toplumun bütünleşmesini sağlar. Dil kuralları aynı zamanda ideoloji/din kuramlarıdır. Günümüzde olduğu gibi toplumun dili, dinden ayrı düştü.., kopma oldu..!?
 
Ali Akdemir
 
21. 06. 16
 
Çukurova
 
Toplam blog
: 172
: 425
Kayıt tarihi
: 15.07.09
 
 

Ali Akdemir, Adana tarihinin en büyük sel felaketini yaşadığı 21. 02. 1948 tarihinde doğdu. Edebi..