Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Mart '09

 
Kategori
İnançlar
 

Türkçe ezan…

Türkçe ezan…
 

Son dönemde AKPnin çabaları ile, ülkemiz içinde bulunan farklı etnik kökene sahip gurupların anadilleri hakkında bazı açılımlar yapıldı. TRT şeş kürtçe yayın yapıyor. Hatta bazı yöre belediyelerinin kürtçe anonslar yaptırdıklarını, halka öyle hitap ettiklerini medyadan duyuyoruz. Üniversitede ilgili bir bölümün kurulmasından söz ediliyor. Mecliste bir milletvekili kendi anadili ile hitap edebiliyor. Yeni bir gelişme olarak arapça tv. nin yolda olduğunu öğrendik.

Bu satırların yazarı, bu ülke insanının kaynaşması, birliğinin korunması için ana dilinin korunması, kamuya açık her yerde sadece türkçe konuşulup yazılması gereğine inanmaktadır.

Ancak görülüyor ki kürtçe, arapça derken bir süre sonra onlarca dilin konuşulduğu bir panayır haline geleceğiz.

Benim daha masum bir isteğim var. Bir araştırma yapılsa benim bu isteğime en az ülkedeki kürtçe konuşma isteğinde bulunanlar kadar katılan olacaktır.

Din ve Kuran konusunda açık oturumları izliyoruz. Farklı kanallardaki aynı konuyu işleyen açık oturumları bir yana bırakalım, aynı oturum içinde farklı şahıslar bir ayeti farklı yorumluyor. Piyasada satılan bir çok kuran meali var. Aynı problem onlarda da var. Yani gerçekten öğrenmek isteyen, bu yüzden de araştıran bir süre sonra sırf bu farklılıklar yüzünden çoğunlukla bıkıp vazgeçiyor. Akil kişilere dert yandığımızda, “sen arapça oku aynı sevabı alırsın” diyorlar. Kimse kusura bakmasın ama sevap veya günah benimle Allah arasında. Ben yüce dinimizin kitabının ilk emri olan “oku” emri ile yola çıkıp gerçeği doğru olarak öğrenip düşünmek istiyorum. Ben Türküm, bildiğim dil türkçe.

İlahiyatçılar, Türk ve Arap dili uzmanlarından geniş bir kurul oluşturulup, herkesin anlıyabileceği arı Türkçe ile yazılmış bir kuran-ı kerim meydana çıkaramazlar mı? Herkes de rahatla okur öğrenir.

Eğer kürtlerin yoğun olduğu yerlerde kürtçe yayın yapılabiliyorsa, ben ve benim gibi düşünenler de türklerin yoğun olarak yaşadığı yerlerde ezanın türkçe okunmasını istesek yanlış mı olur?

Düşüncelerimde haklı mıyım, değil miyim? Sadece haklıysam değil haksızsam da yorumlayın, nerede yanlış yapıyorum, anlıyayım.

Esen kalın.

Mart/2009

 
Toplam blog
: 1508
: 1688
Kayıt tarihi
: 16.07.08
 
 

Yetmişiki yaşında iki çocuk ve iki torun sahibi bir erkeğim.. Lise mezunuyum. Uzun yıllar esnaflı..