Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Mart '07

 
Kategori
Eğitim
 

Türkçe günlük plan

(Örnek Plan)

ÇÖZÜM ÜRETİYORUM

DERS : Türkçe

SINIF : 5

YAKLAŞIK SÜRE : 40 dakika

ÖĞRENME ALANI : Dinleme / Konuşma / Görsel Sunu

KAZANIM : -Dinlediklerinde sebep-sonuç ilişkileri kurar.

-Dinlediklerinde ortaya konan sorunları belirler ve onlara farklı çözümler bulur. -Duygu, düşünce ve hayallerini sözlü olarak ifade eder.

-Duygu, düşünce ve izlenimlerini, drama, tiyatro, müzikli oyun, kukla vb. yollarla sunar.

-Bilgi. Düşünce ve izlenimlerini resim, şekil ve sembol kullanarak görselleştirir.

BECERİLER : Problem Çözme, Karar Verme, Türkçe’yi doğru, Etkili ve Güzel Kullanma, Yaratıcı Düşünme.

ARAÇ-GEREÇ-ORTAM : Çalışma kağıdı.

SÜREÇ

Mehmet, müdür olarak yeni bir işe başlamıştı. Onun iş yeri 20 katlı bir iş merkezinin en üst katındaydı. O her gün işe otobüsle gitmekteydi. İş yerine geldikten sonra 15. kata kadar asansörle, daha sonra da 5 kat yürüyerek yukarı çıkıyordu. Çünkü (1) Mehmet’in boyu asansördeki 20. kat butonuna basacak kadar uzun değildi.

1. Metni okumadan önce öğrencilerinize, metnin bir yerinde durarak, metnin ilerisi hakkında tahmin etkinliği yaptıracağınızı söyleyiniz.

2. Metni (1) ile işaretli yere kadar okuyunuz. Ve metnin ilerisini tahmin ettiriniz. Daha sonra tahminlerini çalışma kağıdına kaydettiriniz. (1. etkinlik).

3. Metni okumaya devam ediniz. Sonuç ile öğrencilerin tahmin ettikleri sebepleri karşılaştırınız.

4. Mehmet’in sorunu belirlendikten sonra, öğrencilerden bu soruna çözümler üretmelerini isteyiniz. Ürettikleri çözümleri yazıyla ifade edecekleri için 2. etkinliği yaptırınız.

5. Ürettikleri çözümleri farklı yollarla (sözel olarak veya drama, resimleme, kukla, afiş hazırlama vb.) sunmalarına imkan tanıyınız.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Öğrencileri, çalışma kağıtlarını ve ders süresince sorulan sorulara verdikleri cevapları dikkate alarak değerlendirebilirsiniz. Ayrıca ders sonunda sorular sorabilirsiniz (Sizin hayatınızda varolan bir sorununuz var mı/var mıydı? Bu soruna nasıl bir çözüm yolu buldunuz?).

ÇALIŞMA KAĞIDI

1. Tahmin ve Sebep-Sonuç Etkinliği

Sonuç Sebepleri

Mehmet’in 15. kata asansörle çıkıp, daha sonra -

yürüyerek 5 kat daha çıkmasının sebepleri neler olabilir? Çünkü -

2. Etkinlik

Mehmet’in 5 kat

yürümemesi için Arkadaşımla benim çözüm önerilerimin benzer ve farklı yönleri :

Çözüm önerilerim:

Çözümümüzün olumlu ve olumsuz yönleri :

KAYNAK:

MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı Eğitim Öğretim ve Program Dairesi Başkanlığı. İlköğretim 1-5. Sınıf Programları Tanıtım El Kitabı. Ankara-2005. (s. 33-34).

 
Toplam blog
: 425
: 3089
Kayıt tarihi
: 06.12.06
 
 

Gazi Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi..