Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Mayıs '11

 
Kategori
Dil Eğitimi
 

Türkçe nereye kayboldu??

Türkçe nereye kayboldu??
 

Sırf yazmış olmak için başladım bu yazıya aslında... 

Yukarıdaki devrik cümleden de belli zaten. Aynı cümleyi bir daha kuramam zaten. 

Bazen öyle cümleler kuruyoruz ki aynısını bir daha söyle deseler söyleyemeyiz. Bazen güzel dilimizi katlediyoruz, bazen de cümleleri uzattıkça uzatıyoruz. O an o kelimelerin arasına bir nokta koyamıyoruz konuşurken.. 

Sni çk swym ama qdym k.i.b
Yukarıdaki yazı hangi dilden ?? 

Bir de şu yeni nesilin, ki içindekilerden biri de benim, kısaltma yapmasına ve kelimelerdeki harfleri değiştirmesine anlam veremiyorum. 

'' Ya'' demek varken ''yeah, yha'' demeye ne gerek var şimdii!!.. 

Ya da güzelim ''kendine iyi bak'' cümlesini katledip te ''k.i.b'' demeye!! 

Hiç gerek yok aslında... 

G harfi yerine q kullunmalar, v harfini w yapmalar kol geziyor ortalıkta.. 

Ben de dahilim bu gruba.. 

Ama ben sadece kısaltma yapan gruptayım. Bırakmaya çalışıyorum ama olmuyor. Bu bir savunma olmasa da diğer gençler gibi dilimi unutmuş ya da yozlaştırmış değilim. Sadece mesaj yazarrken kolaylık olsun diye öyle yapıyorum. 

Tamam benim ki boş avuntu.. 

O zaman ben üzerime düşeni yapıp bu güzel dilin yaratıcısı Atam' dan özür diliyorum... 

 
Toplam blog
: 143
: 352
Kayıt tarihi
: 18.03.11
 
 

1992 yılında Giresun'da doğdum. İlk ve orta öğrenimimi Giresun'da tamamladım. Sağlık meslek lises..