Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Ekim '15

 
Kategori
Dil Eğitimi
 

Türkçe sevgisi, gerekliliği

Türkçe sevgisi, gerekliliği
 

“ Türkay Korkmaz, yaşamın içinden seçilmiş konular ve bunların derinliklerine inme becerisi, dilin kullanımı öyküleri canlı, içinde yaşamı barındıran, yaşama sıkı sıkıya bağlayan bir güzelliğe taşımış. Ayrıntıları önemsemesi, dildeki titizliği ve yazdıklarını anlaşılır kılması öykümüz adına sevindirici. Kendi yolunu aydınlatmakta bence.”
 
 H. Hüseyin Yalvaç, Berfin Bahar, Mayıs 2003, Kitaplar Arasında 
 
 “ Türkay Korkmaz, anadilimizi, anasının sütü kadar özenle kayıran bir anlayışla yazıyor.”
 
 Aydın Hatipoğlu, Bizim Gazete, 12 Nisan 2004, Aydınlık
 *
 
“ Türkay Korkmaz, Türkçe sevgisini, umutları, umutsuzlukları, insanlığı vb. anlatıyor. Bunu yaparken de kendine özgü olan sesi bulduğunu kanıtlıyor.”
 
 Hasan Akarsu, Türk Dili Dergisi, Mart-Nisan 2005, s. 61 
 
 
“Merhaba Türkay  Korkmaz  Bey, “Türkçe'nin Sözvarlığı” konusundaki tezinizi severek okudum, çok yararlı bir kaynak olduğuna inanıyorum. Türk Dili konusunda görev yapan özellikle  öğretmen ve öğrencilere sağlık veriyorum. 
 
25 Kasım 2012, blok.milliyet.com, 
Abdulkadir Güler, 
Türkçenin Sözvarlığı
 
*
Hocam bu yoğun emeğiniz için  teşekkür ederiz. Belki önerime güleceksiniz ama bence dilbilgisi kurallarına uymayanlara keşke bir sistem olsa da ceza verilse. 
 
Esasında bilmiyoruz. Talebelik yıllarımdan beri bu konuya çok önem vermeme rağmen, yazım kurallarında çok yetersiz olduğumu görüyorum. Demek ki bize de iyi öğretmemişler. Mesela bir hocamız “aynısı” denmez, “aynını” denir demişti hiç unutmam.
 
Bir de bugünkü gençliğe bakıyorum." hadi ben gittim" demiyorlar mı, tansiyonum yükseliyor. Saygılarımla.
 
08 Aralık 2012, blog.milliyet.com, 
Yılmaz Çetingöz, 
Anlatım Bozuklukları- 4
*
 
Değerli eğitmenim, çok  güzel  açıkladınız. Bir İstanbul seyahatimde Kapalıçarşı'da her dili duydum da bir Türkçe konuşulmuyordu. Birçok şehirde esnaf tabelalarını hiç anlatmayayım. 
 
Duyarlı davranışınıza sevgi, saygı, selamlar.
 
17.04.2013, blog.milliyet.com, 
Şahin Özşahin
Dilimiz Kimliğimizdir
*
 
Türkay Bey Türkçe'ye verdiğiniz çok önemli katkı nedeni ile tebrik ederim, yüce Atatürk “Türk milletinin dili Türkçedir.” Türk Dili dünyada en güzel, en zengin ve kolay öğrenilebilecek bir dilidir. Onun için her Türk, dilini çok sevip onu yükseltmek için çalışır. 
 
Bir de Türk Dili, Türk milleti için kutsal bir hazinedir. Çünkü Türk milleti geçirdiği sonsuz felaketler içinde ahlakını, göreneklerini, anılarını, çıkarlarını kısacası; bugün kendisini millet yapan her niteliğinin, dili sayesinde korunduğunu görüyor. 
“Türk Dili, Türk ulusunun yüreğidir, beynidir.” demekle ne kadar haklıymış, selam ve saygılar.
 
26 Aralık 2013, blog.milliyet.com
Nizamettin Biber
Öğrencemiz Türkçe
 
*
“Doğru, onurlu "Türkçe" savaşımınız için sizi kutlarım.”
 
13 Kasım 2012, blog.milliyet.com
Erdal Ceyhan, 
Yazı Değişikliğinin Önemi
 
*
 
Türkay Bey, içinde nice güzellikler saklayan Türkçemiz için Milliyet yayın alanında giriştiğiniz çabalarınızı başından beri izliyorum. Çok önemli bir görevi yerine getiriyorsunuz.
 
Özellikle sanal ortamda öğrenci sınavlarına dönük bilmeceli bulmacalı bilgiler yanında sizin yazdıklarınız gibi ayrıntılı bilgilerin bulunmaması da sanırım bu çabalarınızın değerini günden güne arttıracak.
 
Her bir konu için verdiğiniz örnekler bu güne kadar gördüğüm en geniş kapsamlı çalışmadır bence. 
 
Türkçe'nin gücü konusundaki inancımı hiç yitirmedim. 
 
Var olunuz Hocam! 
 
15.01.2013, blog.milliyet.com
Ömer Faruk Mengic Yılmaz, 
Tümce Türleri-2
 
Sevgili Türkçe sevdalısı yazar arkadaşlarım, duyarlı dostlarım sizlerin ilgisi beni onurlandırıyor. Sizlerin bu değerbilirliliği, güzelliğiniz için sizlere teşekkürlerimi sunuyorum.
 
Sorun çok boyutlu. Kitapların doğruluğu, öğretmenlerin yeterliliği, izlencelerin içeriği tüm bunlar kurullarca değerlendirilmeli. Benim yaptığım okyanus kıyısında oynamaktır. Önemli olan okyanusa açılmaktır. Bu başarılmalı, çözüm burada yatıyor.
 
 
 
Toplam blog
: 1064
: 732
Kayıt tarihi
: 24.03.12
 
 

Türkay KORKMAZ, umuda yolculuğu ertelemez. Mermeri delenin damlanın sürekliliği olduğunu bilir. Y..