Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Nisan '13

 
Kategori
Deneme
 

Türkçe ve anam

Sevdim seni sevdim seni sevdim seni

Ateş esti yüreğimde sevdim seni...

Ben anamı sevdim; çünkü beni dokuz ay on gün karnında taşıyan, benim için sancılanan, beni dünyaya getirmek için evde, hastanede acı çeken anam, yetmedi... Beni dünyaya getirmek için çırpınırken vucudunu, kendini parçalayan ANAM...

Kendi çırpındıkça, kendi gözyaşlarıyla  ıslandıkça, kendi üzüldükçe, kendi öldükçe, beni yaşatan  ANAM...

Ben seni ebenin, ayaklarımdan tutup başaşağı ettiğinde"ın ga!.." sesinde  bana bakışınla sevdim anam... Ben seni ben seni ANAM, kendin kan revan içinde, uzuvların parçalanmış haldeyken yaralı kaplan gibi yürekten: "Yavrum! Yavrum! Yavrum!..." çığlığı atışındaki sese meftun oldum sevdim.

Anam anam ben seni; o vakur, o sevgili, o aşk dolu, gönülden uzanan kollarının arasına alışındaki mutluluk, muhabbet, sevgi, vakar dolu... görünüşünle sevdim.

Ben, ilk  "A...na!..." diyende bana sarılırken söyleyişindeki "a...na!.."sözüne tutuldum.Türkçe'min bu iki hecelik "a...na!.."sözünü, ana sıcaklığı ile heceleyişindeki güzelliğe aşık oldum anam. Ana dilimi,   ana dilim Türkçe'mi, Türkçe'min seslerindeki büyüleyici âhengi sevdim. "A.. na... " sözündeki sıcaklığı,  samimiyeti, lezzeti, izzeti, "a...na" mı öğretişindeki inceliği, mahareti, zarafeti, doyumsuz sevgiyli sevdim...Yorulmaz, bıkmaz, usanmaz gücü; tükenmez, bitmez, eksilmez, dinmez aşkı; anamı, ana dilimi, Türkçe'mi Türkçe'mi sevdim.

Türkçe söyleyip, Türkçe diyende  "ANA"  sesinin sıcak ve büyüleyici cazibesine kapılıp ona karşılık, sesime ses verişindeki maharete, canlılığa, güzelliğe hayran kalıp, anamı anamı sevdim. Ana dilimi ana dilim, Türkçe'mi  sevdim.

ANAMIN Türk gönlünde, Müslüman vicdanında esen rüzgarların sıcak, ateşli  efsunuyla, başı dönmüş bir halde, dura kaldım, kala kaldım, yana kaldım.Türk gönlümün, Türkçe duyan gönlümün, Müslüman gönlümün, Müslüman ruhumun, BU ÜLKEYİ TÜRK EDİŞİNDEKİ, BU ÜLKEYİ MÜSLÜMAN EDİŞİNDEKİ  hazzı, lezzeti, izzeti; adı, tadı, kıvamı sevdim. bu toprağa sinmiş, bu toprakla hamurlanmış bu torrakla karılmış bu toprakla minareleşmiş Allah için yapılan duamı sevdim.  Türk'ü, Türkçe'yi, Türk Milleti'ni, Türk'ün Müslüman gönlünü, Müslüman ruhunu sevdim.

Türkçe'yi sevdim. Ana dilim, ata dilim, dünya dilim Türkçe'min kelimelerinde gizli azameti, haşmeti, iffeti, lezzeti, izzeti; dünyaya hükmedişindeki kuvveti...Kuvveti sevdim.Türk'ün  Türk'e has gönlünü, Türk'ün Türk gönlünü, Türk'ün Müslüman gönlünü, Türk'ün Müslüman ruhunu, anamı... Anamı ve ana dilim, Türkçe'mi sevdim. 

 

 
Toplam blog
: 65
: 503
Kayıt tarihi
: 27.09.10
 
 

Abdullah (Çağrı) ELGÜN HAYATI HAKKINDA BİLGİLER Kayseri’de dünyaya geldi. Kayseri Atatürk İlkokul..