Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Mayıs '09

 
Kategori
Reklam
 

Turkcell, Avea, Vodafone bizi duyun: SMS istemiyoruz

Turkcell, Avea, Vodafone bizi duyun: SMS istemiyoruz
 

Resim: internet


Malumunuz olduğu üzere cep telefonu denilen alet günümüzün vazgeçilmezleri arasında en başköşeyi aldı ve kimseciklere de kaptırmaya niyetli değil.

***

Bilim dünyası hızlıca gelişmeye devam ederken ona paralel olarak bilim tabanlı her şey de aynı hızda ve kimi zaman şaşırtıcı belki ama bilimi bile sollayarak gelişmeye devam ediyor.

Teknolojik gelişmeler öyle an geliyor ki başımızı döndürüyor, midemizi kaldırıyor (hızdan dolayı), feleğimiz şaşıyor, nevrimiz dönüyor.

***

Benim değinmek istediğim konu cep telefonlarımıza gelen ticari reklâm içeren kısa mesajlar (SMS) ile ilgili. Evet, gerçekten de telefonlarımıza ilgisiz yer ve kişilerden bir dolu ticari amaçlı SMS geliyor.

“Şans cebinde! Son model Serçedes ve İstanbul’da deniz manzaralı daire kazanmak için ad, soyad, adresini x2z3’e gönder, çekilişe katıl. Ücr: 6SMS/12Knt”

Bunun yanı sıra bizzat telefon şirketlerinden de kampanya mesajları dolup taşıyor.

“Sayın bilmem ne üyesi. En iyi teklif bizde. Ayda vergiler dahil tam Filan TL’ye Feşmekan süre boyunca BilmemKaç dakika bedava konuş üstelik ÇokVallahiÇok sayıda SMS hediye

“10 kişiye Zoni marka tivi bedava! FİLAN yaz xyzx’e gönder, FALAN pakete üye ol, hem takip et hem de kazanma şansı yakala”

Daha neler neler…

İyi, tamam, güzel, hoş, reklâm haktır, tanıtım iyi bir şeydir, anladım da; neden benim paramla bana reklâm yapıyorsunuz onu çözemiyorum.

Ben senin teşkilatını, aletini, edevatını, baz istasyonunu, radar istasyonunu, tren istasyonun filan kullanarak karımla, kardeşimle, en yakın akrabamla ve hiç akrabam olmayanlarla konuştuğumda benden para alıyorsun ya.

Ben mesaj yazdığımda ve 160 karakteri geçirdiğimde iki mesaj parasını çatır-çatır alıyorsun ya. Şarkı indireyim desem, bir ankete katılayım desem, yarışmaya destek olayım desem on kontör onbeş kontör benden kesiyorsun ya.

O zaman bana reklâm mesajı gönderiyorsan bana ücretini ödemen lazım, benim cebime giriyorsan onunda bir bedeli olmalı, hiç olmazsa reklâmların karşılığında bana avantaj sağlamalısın.

Öyle mi peki? Nerdeeeee!...

***


• Ben cep telefonuma ilgisiz kişi ve kuruluşlardan mesaj istemiyorum. Bunun için yetkili ve etkili mercii neresidir, bana biri söyleyiversin lütfen

Bankalar! Size de sesleniyorum! Bankanıza hesap açtırmış olabiliriz, kredi kartınızı kullanıyor olabiliriz, hatta kredi çekmiş de olabiliriz. Ancak bu sürekli cebimizden bizi taciz etme hakkını size vermez. Kart aldığımıza bin-pişman etmeyin bizi.

Telefon şirketleri size de sesleniyorum: Lütfen numaramıza bu türden mesajları gelmemesi için ne yapmamız gerektiğini bize bildiriverin. Ne olacak, günde onlarca reklâm mesajının yanı sıra bunu da yazıverin. Çok dua alırsınız.

• Ayrıca ele verir talkını kendi yutar salkımı olmasın. Başkaları reklâm mesajı göndermezken siz de bir zahmet öyle yapın. Reklâm göndermeyin cebimize, gönderecekseniz de bizden izin alın bari…

Çok şey mi istiyorum acaba?

Murat HACIOĞLU
www.murathacioglu.com

 
Toplam blog
: 656
: 1708
Kayıt tarihi
: 08.12.08
 
 

Allah kimisine “Yürü ya kulum” demiş. Ben onu “Yürü, yaz kulum” anladım. Yürü anca gidersin manas..