Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Haziran '11

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Türkcell’in Sarı Flütü.

Türkcell’in Sarı Flütü.
 

Türkcell’in öztürkcell temalı son reklamını baştan sonra izledim; hem ilginçti, hem de eğlenceli. Orada çocukların flütleri dikkatimi çekti. İçimden bir sızı bıçak gibi deldi bağrımı. Ciddi diyorum. 

Ortaokula başlarken müzik dersinde demirbaş olarak flüt alınması şart koşulmuştu. Köyde yaşıyorduk ve bize çok ilginç geliyordu. Kırmızıydı flütüm. Okuldan eve gelen köy yolunda şimdiki vuvuzelalar gibi öttürüp duruyorduk; çocuktuk, çok gürültü yapıyorduk; flüt, ses kirliliğiydi. 

Fış-fış ka-yık-çı- ka-yık-çı-nın kü-re-ği… 

İlk ve son öğrendiğimiz sanırım budur. Hiçbir öğrencinin tamamen gönül vererek flüt çaldığını sanmıyorum. Müzik öğretmenlerimizin de herhangi bir enstrüman çaldığını da sanmıyorum. 

Çünkü, müzik öğretmenlerinin de pek de müziğe sevdalı olmadıklarını, şimdi düşündükçe anlıyorum. 

Müfredatta kayıkçı vardı, Flüt vardı. 

Acaba benim ellerim saza değse, kemana değse… 

Bizim ellerimiz daha çocukken, yeteneğimize göre resme, tiyatroya, sinemaya, fotoğrafa, yazmaya değse… Küçük yaştan fark edilse yetenekler. Maalesef ki, Ülkemizdeki bu durum halâ devam etmekte. 

Çağ atlama kriterlerinden biri de bu olmalı. İlköğretimde müfredatın yeteneklere göre düzenlenmesi. Ama yok işte. 

Bir örnek vermek gerekirse günümüzden; Dün bir gazeteci köşesinde okudum ama kimin yazdığını hatırlamıyorum. Müze Müdürlerinin dışarıdan ithal edilmesi gerektiği yönündeydi. 

Çünkü 300 yıllık tahtı evine götüren zihniyette aynı bizde, çocuğu müfredata göre yetiştiren öğretmen de. 

Yüreğimde bir yerlerde bu sızı hep var. Bakıyorum da çocukluktan gelen yanlış yönlendirmeler ya da önemsenmeyen yetenekler kimleri hangi sanat dalından ediyor, bunu yaşımız büyüdükçe daha iyi anlıyoruz. 

İşte yıldız, ailen niye yönlendirmedi diye bir soruya da verebileceğim en iyi cevap, köyde ve küçükken ailem ekmek çıkarmakla meşguldü. 

İşte, Türkcell’in sarı flütü geçmişi böyle hatırlatıyor. 

 

 
Toplam blog
: 359
: 1593
Kayıt tarihi
: 29.11.06
 
 

Deli-dolu, akıllı,  yalandan yere çamura yatan, normal değerlerde zekalı, esprili, şakacı, kendin..