Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Aralık '13

 
Kategori
Kültürler
 

Türkçevizyon

Türkçevizyon
 

Kapattığımda duyduğum ses bayağı bir tanıdık.

Sesi kapatıp gözümü açtığımda kesinlikle bunlar 'yabancı' kararını verdiriyor.

Valla bilmece gibi oldu farkındayım ama ne yapayım azıcık sevindim bir hayli üzüldüm.

Televizyonda izlediğim bir uluslararası yarışmadan bahsediyorum.

Türkçevizyon.

Ne yalan söyleyeyim ismi bile tuhaf geldi.Sanırım erovizyona atıf olarak sizin erovizyonunuz varsa bizimde Türkvizyonumuz var demek  istendi.

Elbette Türk coğrafyasında ki kardeşlerimizle yanyana gelişimiz bir kültür aktivitesi gerçekleştiriyor olmamız çok güzel ve onur verici.Şahsım olarak Asya ve Balkan'lardaki kardeşlerimizi TRT AVAZ vasıtasıyla yaptığım programlarla daha yakından tanıma şerefine erişmiştim.Yaptığımız televizyon programıyla gittiğimiz her yerde kardeşlik adına en ufak bir eksilişimiz olduğunu görmedim. Birbirine benzeyen toplumlar değiliz, kesinlikle birbiri ile aynı olan toplumlarız.

Yıllar önce Rus mezaliminden dolayı o kadar örselendi ki Kafkasya'da yaşayan kardeşlerimiz şu an ki durumlarına şükretmemek elde değil. Doksanlı yıllarla beraber hürriyetlerine kavuşup yavaş yavaş devletlerini kurdular ve uzun da sayılmayacak zaman diliminde yer altı kaynaklarının da fazla olmasıyla birlikte ekonomik olarak kalkınarak belli bir noktaya geldiler.Tabi o dönemlerden kalma kültür  dayatmalarıyla bugune kadar ulaştı o yozlaşma hali. Kıyafetler, müzik, yaşam biçimi, inanç değerlerindeki yerdeğiştirmelerden bahsediyorum...Biz bu anlamdaki aksaklıkları çok iyi bilmemize rağmen o günün şartları gereği maalesef çok fazla yakınlık gösteremedik.Son zamanlarda onlarla beraber daha çok sosyal birlikteliklerle yakınlığımız ve aynılığımızı ön plana çıkarmaya gayret ediyoruz.Bu şarkı yarışmasıda bunu sağlamaya çalıştığımız aşikar.Fakat bu yarışma ile ilgili bir çok tezat beynimi istila etmiş durumda.

-İsim yorucu. İsim kendiyle kavgalı.İsim çelişkilerde.Vizyon kelimesi ve Türk kelimesinin yanyana gelmesi uygun kelime yokluğundan mı zorunlu oldu bilemeyeceğim ama vizyon kökeni latince olan bir kelime olup bari böyle bir yarışmada yanyana gelmeseydi daha iyiydi diye düşünüyorum.

-Tüm yarışmacılarda ortak özellik olan kıyafetlerin hiçte Türk kıyafet tarzına uymaması. Hepsinin kıyafetleri Avrupa, Amerika'daki popçuların kıyafetleriyle aynıydı.Yani özü Türk olan ve Türk'ün kültürünü ulaştırma ve bu esnada da yakınlaştırmayı sağlaması için yapılan bir organizasyonun bu anlamda bir etki oluşturmasını beklemekle yetindim kaldım.

-Hemen hemen her yarışmacının müzik tarzları batı olup batı seslerinin enstürmanlarıyla sahneleniyor olması lahana turşusu ile perhizi hatırlattı bana.

-Yine tüm yarışmacılardaki dans şekli çoğunluk olarak Türk danslarıyla ilgisi olmayan bir türdü.

-Ortama baktığımızda neredeyse erovizyon şarkı yarışmasının havası salona tüm dekor öğeleriyle yansımış.

-Televizyon yayını için yine aynı yayın anlayışı kopya edilmiş.Bu anlamda özgün bir şey göremedim ben.

Böyle bir organizasyon tertiplemek muhteşem ama bizi birleştiren unsurların batı kökenli kültürlerin yargılarıyla olmamalı.Artık bu özenti hallerimizi törpülemeliyiz.Bizim olanlarla barışmanın vakti geçiyor. Türk'ün gelecek durumunu (vizyonunu) batının tek dişi kalmış canavarına teslim ederek aramak nafile bir arayış olacaktır. Hem dini yargılar hem milli yargılar derinleştirilmelidir.Yapılan her türlü birlik ve beraberlik buluşmalarına yürekten desteğimiz var buna mukabil aynı buluşmaların bizim hassaslarımız çerçevesinde olmasına daha bir ihtiyacımız var.

Uluslarası Türk Kültürü Teşkilatı (TÜRKSOY) organizyonlarına yakından şahit olmuş biri olarak onlara başarılar diliyor ve kardeşlerimize de ''hamınızı sevirem'' diyorum.

Köşe Yazısı: DENİZHAN BURHAN

www.denizhanburhan.org

 
Toplam blog
: 55
: 154
Kayıt tarihi
: 19.02.13
 
 

Basın Danışmanı. Medya tanıtım uzmanı ..