Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Şubat '09

 
Kategori
Güncel
 

Türkel Minibaş giderken

Türkel Minibaş giderken
 

Didim Belediye Başkanı Mümin Kamacı Türkel Minibaş'a Plaketini verdikten sonra. 2006 8 31 eu


Yıl 2006. Ağustos'un son günü. Köyden Didim'e indim. Apollon Tapınağını gezip biraz hayallere dalarım bir de söyleşi varmış onu dinlerim diye düşünüyorum. Apollon tapınağının önünde minibüsten inerken şaşırıyorum. Barış Şenlikleri kapsamında paneller konuşmalar yapılıyormuş ya böylesi büyük bir kalabalık olabileceğini hiç düşünmemişim.

Konuşma başlamış çoktan. Biraz çekinerek biraz da günlerce toplumdan uzak yaşamanın yabaniliği ile yaklaşıyorum söyleşi yapılan kafeye. Melekler kadar güzel zarif konuşmacıyı çıt çıkarmadan dinliyor büyük kalabalık. Konuşmacı Pr Dr Türkel Minibaş . Aydınlarımız iyi ki varsınız diye coşkuyla dinliyorum söyleşiyi, öyle mutluyum ki... Çoban Ateşlerimi yaktırıyor bu ülke sevdalısı , cesur bilim insanının sözcükleri.

Söyleşi sona erdikten sonra Didim Belediye Başkanı Mümin Kamacı Pr Dr Türkel Minibaş'a teşekkür ederek plaket sunarken fotoğraflarını çekiyorum. Yüzündeki mutluk karelerimde sabitlenmiş duruyor.

Sonra Türkel Minibaş'ı kutluyorum ben de ve e-mail adresini alıyorum. Kısacık konuşmamızda bile unutulmayacak değerlerim arasında silinmez yerini alıyor. O denli candan ve sevgi dolu gözlerle bakıyor dünyaya, insanlara...


İstanbul'a dönüşümde fotoğrafları postaladığımda hemen teşekkür eden bir yanıt gelmişti. Fikirleri, kitapları, makaleleri ile olduğu kadar gülüşü ve konuşması ile de aydınlatan değerli bir insanı tanımıştım.


<ımg id="ntvspr" height="362" alt="" src="http://www.ntvmsnbc.com/news/299989.jpg" width="300" border="0">

Tüm gün farkında olamadım sevgili Türkel Minibaş'ı yitirdiğimizi. Akşam gün boyu yanımda çantamda taşıdığım gazetemi açıp bakınca gördüm. İnanamadım, gözlerime inanamadım. Hastalığından bile haberim yoktu. Ölüm haberi yüreğime oturdu kaya gibi.

Birden herşey anlamsız geldi. O saatten bu saate, oturdum fotoğraflara daldım. Son dakikasına kadar mücadele etmekten geri durmayan bu güzel insanla ilgili Bİanet'ten aktaracağım aşağıdaki paragraf bile ne için mücadele ettiğini anlatması bakımından önemlidir.

Türkel Minibaş gerçek bir özgürlük savaşçısıydı.

"Minibaş, son dönemde su hakkı hareketi içinde de yer almıştı. 21-22 Mart 2008'de İstanbul'da düzenlenen uluslararası "Kapitalizmin Kıskacında Su" konferansında su özelleştirmelerini analiz eden "Özelleştirmenin yeni biçimi: Kamulaştırarak özelleştirme!/Türkiye örneği" başlıklı tebliği sunan Minibaş, 69 örgütün 22 Mart Dünya Su Günü bildirisini okumuştu." *

Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneğinin de aktif bir üyesi olan Tükel Minibaş'ın en verimli genç denilebilecek bir yaşta kaybı , Pr Dr Türkan Saylan'ı da çok üzdü.

Pek çok aydınlık insana Didim'in kapılarını açarak Didim ve yöre halkının aydınlanmasına katkılarını esirgemeyen Didim Belediye Başkanı Mümin Kamacı'nın değerli insan , aydınlık meleği sevgili Türkel Minibaş'a plaket sunduktan sonra yaptığı konuşma. Gözlerindeki mutluluğu sabitlemiş fotoğrafım.

Hiç olmazsa aydınlarımızın kıymetini bilen, çoban ateşlerinin ışıldamasını sağlayan belediye başkanlarımıza sahip Didim gibi, Dikili gibi daha nice beldelerimiz var. Oralardan köklenen nice gerçek memleket sevdalıları var.

Işıklar içinde yat sevgili Türkel Minibaş, sevgili güzel insan, gerçek bir aktivist, gerçek bir memeleket sevdalısı, ışıklar içinde yat...

Bana kalan, fotoğrafların, o güzel aydınlık söyleşinin harlattığı aydınlanma ve bir imzalı kitabın -diğer haberlerde nedense adı geçmeyen-

Kitabın adı: Bu kez düşmanın adı TERÖR.


<ımg alt="Bu Kez Düşmanın Adı: / Terör" src="http://kapak.netkitap.com/170zk/2/05120746.jpg" border="1">

"Tan 'ın çizgileri, benim sözcüklerim" yazıyor kapakta.

Satır satır okumuştum 2006 Eylül'ünde .



http://www.turkelminibas.net/

http://www.netkitap.com/kitap/59255/bu_kez_dusmanin_adi__teror.htm


http://www.bianet.org/bianet/kategori/bianet/112394/prof-dr-turkel-minibasi-kaybettik?from=rss


http://www.bianet.org/bianet/kategori/biamag/112396/turkel-minibas-cesaret-delilik-ve-yasamak


 
Toplam blog
: 566
: 1338
Kayıt tarihi
: 11.07.06
 
 

Edebiyatla ilgileniyorum. Ayrıca amatörce belgesel film çalışmaları yapıyorum ve kültürel etkinlikle..