Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Temmuz '21

 
Kategori
Güncel
 

Türki Cumhuriyetlerin Türklüğü

Tesadüfen internette Kırgızistan’da gençlerle yapılan röportajı izledim. Gençlere Türkiye’yi Türkleri her neyse sevip sevmedikleri soruluyordu.

Hemen hepsi de sevmediğini söylüyordu.

Şok oldum…

Tabii ki bu, ölçü değil ama yine de Türki cumhuriyetler biraz böyle maalesef.

Biz kardeşlerimiz falan diye kendi kendimize gelin güvey oluyoruz; biraz Azerbaycan, hepsi bu.

Kırgız ya ayrı bir millet olduğunu düşünüyor.

E biraz da öyle, hangi devletimizde/imparatorluğumuzda vardılar?

Türk kökenli olabilirler ama bizim gibi Türk değiller; ya da biz onlar gibi…

Üzüldüğüm nokta ne biliyor musunuz; Hintliye sorsan sevmiyorum demezdi.

Aynı anketi Türkiye’de yapsan yüz kişiden 99’u Kırgızlar kardeşimiz, seviyorum der.

İşte onların bize bakışı ve bizim onlara bakışımız.

Tamam, soy yakınlığını boş ver “sevmiyorum” kasıtlı söylenmiş gibi…

Ben zaten Türk milleti deyince Anadolu Türklüğünü görüyorum; Tanrı dağları da ilimiz, çok da umurumda değil.

“Sevmiyorum” diyen o Kırgız gençleri üzülmesinler biz yine de kendilerini severiz ama sadece insan olarak; çünkü görüyoruz ki soydaş olmamızdan rahatsızlık duyuluyor!

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..