Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Ağustos '06

 
Kategori
Okullar
 

Türkiye' de eğitim

Türkiye ile birlikte İznik’ te gelişirken eğitimde kalitesini hızla yükseltiyor. Öğrenci sayısını sınıf başına 30 ‘ lara düşürmeye çalışıyor. 2005 -2006 eğitim öğretim yılında açılan Cumhuriyet İlköğretim Okulu ve 2006-2007 eğitim öğretim yılında açılacak olan Atatürk İlköğretim Okulu İznik’ in gereken hedeflere ulaşmasını kolaylaştırıyor. Geçmiş yıllarda Türkiye'de yaşanan ekonomik, siyasal ve sosyal sorunların içinde her eğitim-öğretim dönemi sorunlar ve sıkıntılar ile başlardı. Oysa son yıldır Türkiye’ de ve İznik’ te eğitime özel bir önem verildiğini görüyoruz.
Geçmiş yıllarda eğitim sisteminde; çalışanların aldığı ücretin azlığı, sağlıksız çalışma ortamı, kalabalık sınıflar, derslik ve öğretmen açığı, öğretmen yetiştirmede görülen aksaklıklar, altyapı yetersizliği gibi sorunlar yıllar itibariyle birikirken, gelecek ile ilgili kaygıların artmasına neden oluyordu.Veliler telaşla okulların yanında dersanelere gitmeye çalışıyorlar.Ancak hemen herkesin gözünden şu kaçmıyor.Türkiye’de bilgi öğretimi yapılıyor ya da yapılmaya çalışılıyor.Dünyada bilgi artış hızı o kadar fazla ki;bilgiyi yakalamak pek mümkün olmuyor.Onun yerine bilgiye ulaşma çabaları öne çıkıyor.

Eğitimde bir diğer önemli sorun da kalabalık sınıfların varlığı oluşturuyor. 1997-1998 eğitim-öğretim yılında başlayan 8 yıllık zorunlu ilköğretim Türkiye’ ye eğitimde büyük bir vizyon açtı. Üstelik Türkiyenin 11-12 yıllık zorunlu eğitime geçmesi gerekiyor. 8 yıllık zorunlu ilköğretimin kısa plan hedefleri arasında bulunan bilgisayar laboratuvarlı okullar, 30 kişilik sınıflar, çok sayıda öğretmen alımı ve derslik yapımı bulunuyor. İznik bu hedeflere çok yakın gözüküyor. Bursa gibi büyük şehirler ise İznik kadar şanslı görünmüyor. Çünkü İznik’ teki nüfus artış hızı az ve Bursa gibi göç almıyor. Buna rağmen eğitimdeki kalite artış çabasını herkes görüyor.

Bursa’ da okul müdürleri ile yapılan okullarda şiddet konulu eğitim ve yakında yapılacak olan okullarda kalite ile ilgili konferanslar eğitim üzerinde ne kadar sıkı çalışıldığını gösteriyor. Üstelik ilköğretim okullarında geçen sene uygulanan yeni program bu sefer 6.sınıflara da ulaşıyor. Ve genel olarak öğretmenler yeni programdan memnun gözüküyor.

Eğitimin asli unsuru olan öğretmenler de büyük bir kalite artışı görülüyor. Öğretmenlerin, sosyal ve özlük haklarla ilgili sorunları süratle giderilmeye çalışılıyor. Öğretmen ücretleri 30 ytl den 50 ytl ye çıkıyor. Türkiye' deki öğretmenlerin aldığı ücret, dünyanın başka ülkelerindeki meslektaşlarıyla karşılaştırıldığında ortada kapanması zor bir uçurum olduğu görülüyor. Ancak ekonominin hızla düzelmesi öğretmenlere de olumlu yansıyor.

Özürlü ve kimsesiz çocukların bakımı, korunması ve eğitiminde imkanlar artmaya başlıyor. Her öğrencini sigortalı sayılması ile birlikte öğrencilerin özel eğitimleri söz konu oluyor.

Türkiye AB' ye katılmadan önce daha kapsamlı bir eğitim reformu gerçekleştirecektir. Daha kapsamlı eğitim reformlarının hazırlığı sürüyor.Okul öncesi eğitimin insanların gelecekteki yaşantısında önemli etkileri vardır. Türkiye' de okul öncesi eğitime katılımın sürekli artmaktadır. İznik Selçuk İlköğretim Okulu’ nda anasınıfına giden öğrenci sayısı 2005-2006 öğretim yılında 32(%45) olmuştu. Bugün anasınıfına giden öğrencilerin diğerlerinden farklı olduğunu bütün öğretmenler kabul etmekte ve kendi sınıfına almak için yarışmaktadır. Liseyi bitiren öğrencilerin çoğu üniversiteye girmek istiyor. Ancak 3' te biri girebiliyor.

İznik’ te bir yüksekokul olması şüphesiz İznik ve İznikli öğrenciler için bulunmaz bir fırsat olarak durmaktadır.

Türk eğitim sistemi dershaneler ile birlikte okulların büyümesini bir an evvel sağlayacaktır. Türkiye okul öncesi tesislerin sayısını hızla artırmalıdır.Selçuk İlköğretim Okulu 2005-2006 eğitim ve öğretim yılına 1 tam 2 yarım gün olmak üzere 2 sınıfıyla girecektir.Okul öncesi eğitim oranını yüzde 50'ye çıkarmayı planlanmakta,öğrencinin öğrenme seviyesini interaktif eğitim ve tam öğrenme metodları ile yükseltmeyi öngörülmektedir.

Milli Eğitimin sür'atle özelleşmesi lâzımdır.Okulların mahalli teşkilatlara ve belediyelere devri ve öğretmenlerin sözleşmeli olması eğimde kaliteyi süratle artıracaktır.Böylece eğitim çalışanları daha fazla ücrete kavuşacak bunun yanında kalite de artacaktır.
Eğitimde kalite, Türkiye'nin ana mes'elesidir. Bilgi toplumu hedefine kaliteli eğitimle varılacaktır. Çağdaş dünya eğitimdeki üstün vasıflarla yakalanacaktır.

SONSÖZ:İznik’in değişim ve gelişimine eğitim mührünü basacak.Üniversite,çevre yolu,turizm ve çinicilik İznik’in tüm değerlerini olumlu biçimde değiştirecek.Bize de bunu başaranlara teşekkür etmek düşecek.Eğitimde daha kaliteli günlerde buluşmak dileklerimle….

 
Toplam blog
: 23
: 2681
Kayıt tarihi
: 24.08.06
 
 

Bursa İznik Elbeyli  İlköğretim Okulu Müdürüyüm. İyi bir miliyet okuruyum. Milliyet gazetesinin e..