Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Temmuz '06

 
Kategori
Eğitim
 

Türkiye 'de nasıl satıcı olunur?

İnsanların hep işsizlikten şikayet ettiklerini duyarım. Ben de yeni fırsatlarla ilgili bilgiler vermeye çalışıyorum sizlere.

Bu sefer satıcı nasıl olurum, satıcı doğulur mu olunur mu diyeceğiz. Bende biraz satıcı doğulur sonra olunur. Zira genlerinde utangaçlık olan, hayatında hiçbir girişimde bulunmamış bir insanın satış işinde başarılı olmasının imkanı yoktur. Sokaklarda yağmur kar demenden gezmek zor gelir insanlara ancak mükafatı da mutlaka masa başı işlerden çok daha fazla kazanmaktır.

Yükselen değer olarak son yıllarda sıkça adından söz ettirmeye başladı ‘satıcı olmak’. Ancak herkesin kafası karışık. Kimse bilmiyor hangi okulun hangi bölümlerinden mezun olmak gerektiğini. Söylenenlere göre işletme, pazarlama bölümleri iyidir ancak ilaç piyasasında neden o halde hekimler çalışır? Peki, okulu olmayan sektörler ne olacak diye düşününce, istediği alanda eğitim fırsatı yakalayamamış, sermayesi olmayan ancak para kazanmak isteyen insanlar için en iyi fırsatın satış olduğunu görüyoruz.

Hatta kulağıma bazı fısıltılar geliyor satış okulu kuracakmış bir eğitim ve danışmanlık firması. İlla satıcı olmak için üniversite okumanıza gerek yokmuş ve birkaç günlük bir satış eğitiminden sonra sizi ilgi alanınız olan ve başarılı olabileceğiniz bir konuda çalışmak üzere firmaya yerleştiriyorlarmış. İşin özü çok basit. Çalışıyor ve çalıştıkça da daha fazla kazanıyorsunuz. Bunun gibi firmalar satış yapmak isteyen insanları yetiştirmekle kalmıyor ayrıca, sonrasında yaşayabilecekleri problemlere de bir nevi danışmanlık yapıyor. En cazip tarafı da çalışanın da çalıştıranın da riski sıfır.

Satış yapmak isteyeler ayrıca birçok şirketin bayiliğini de alabiliyorlarmış. Sıfır maliyetle bir bayi olmadan tutun da binlerce dolarlık uluslar arası kurumların bayiliğini almaya kadar her konuda satış danışmanlığı yapıyor bu şirketler. Riskinizin sıfır olması ise şundan kaynaklanıyor; şirket eğitim, danışmanlık v.s. gibi hizmetlerden hiçbir ücret almıyor ancak başvuruları çok iyi değerlendiriyor, adayları bir takım testlere tabi tutuyor ve uygun bulunan adaylarla çalışmaya başlıyor. Sistem benim de daha önce duymadığım bir şekilde ilerliyor. Danışmanlık firması ise satışlardan pay alıyor. Böylece kurulumu binlerce lirayı bulabilecek bir şirket kurmaktan ve bir dolu risk almaktansa hem bir iş sahibi gibi çalışıyorsunuz hem de eleman, kira, telefon v.s. gibi hiçbir ekstra gideriniz olmuyor. Diyelim ki bir ürüne karar verdiniz ama satamayacağınızı düşündünüz o zaman alan da değiştirebiliyorsunuz ancak bunun tabi istikrarsızlık addedilecek kadar sık ta olmaması lazım.

Geçenlerde, Eduplus diye bir firmanın düzenlediği bir satış zirvesine katıldım. En çok dikkatimi çeken şey herkesin hemfikir olduğu bir konuydu ‘ürün en iyi ürün olabilir, satışı olmadıktan sonra hiçbir işe yaramaz’. Satış için de satış ekibi gerekir.

İşsizlik çekiyorum diyenlere, günde bir tablet.

Nice fırsatlarda görüşmek üzere

 
Toplam blog
: 35
: 5855
Kayıt tarihi
: 13.07.06
 
 

1970 doğumluyum, 4,5 yaşında ilkokula başladım ve 14 yaşında Üniversite sınavına girdim. KTÜ Sınıf Ö..