Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Kasım '13

 
Kategori
Gelenekler
 

Türkiye'de "Hayırlı Cumalar(!)"... Amerika'da "Ti, Ji, Fi. Fi"(!?)

Türkiye'de "Hayırlı Cumalar(!)"... Amerika'da "Ti, Ji, Fi. Fi"(!?)
 

ti - ji - fi - fi...(!)


ANLAMSIZ BİR BAŞLIK GİBİ GÖRÜNÜYOR...AMA, BİR BAKALIM, ALTINDAN NE ÇIKACAK?

Çalıştığım günlerden birinde, mesai bitmiş ve evimize gitmek için personel servisine doğru yürürken, bir arkadaşım, bana dönerek aynen şöyle dedi: "ti-ji-fi-fi"..

-- Ne diyorsun yaa! dedim.

-- Sana iyi tatiller, diliyorum, dedi

Şaşırdım kaldım.

-- Anladım da...Bu "ti,ji,fi,fi " de neyin nesi; onu anlamadım,dedim.

Bu arada servise binmiş ve yan yana oturmuştuk...Benim ısrarlı sorularıma cevap vermedi. Sonra şöyle dedi.

-- Cumartesi, Pazar günü düşün ve bulmaya çalış. Bulamazsan, Pazartesi mesaiye geldiğimizde söylerim ...

Cumartesi ve Pazar günü hep düşündüm...Aklımdan neler geçti bilemezsiniz(!?)...Burada anlatsam, yazarken benim, okurken de sizlerin yüzünüz kızarır...

x   x   x

Pzartesi oldu...Sabah servisine biner binmez doğru arkadaşımın yanına oturdum ve,

-- Hadi bakalım söyle şunu, ne demekmiş şu "tj,ji,fi,fi"...

Anlatmaya başladı..

-- Bu deyişi, Amerikalılar(arkadaşım Amerika'da bir kursa gitmişti) Cuma günleri mesai bitip evlerine dönerlerken birbirlerine bunu söylerler...

-- Anlamı ne?

-- Deyiş, Allah'a şükretmenin bir ifadesi olan bir cümlenin baş harflerinin birbiri ardından söylenmesidir.

-- Nasıl yani...?

-- Thanks God For Friday(TGFF)...Okunuşu pek doğru olmasa da, Amerikalılar, Cuma günleri mesai sonrasında evlerine giderlerken birbirlerine "ti,gi,fi,fi" derlermiş...

Yani Cuma günü geldiği için Allah'a teşekkürlerini sunarlarmış...

Son zamanlarda bizde de, Cuma günleri insanlarımızın birbirlerine ,"Hayırlı Cumalar!" temennisinde bulunduklarını gözlüyorum.

Hep, biz Amerika'dan alacak değiliz ya; belki,  Amerikalılar da bunu bizden almışlardır; kim bilir?...Ama onlarınki bizimkinden biraz farklı...

Onlar, tatile girdikleri için Allaha şükrediyorlar; biz ise Cuma gününü kutsal saydığımız için bir birimize iyi temennilerde bulunuyoruz..

SONUÇ : Biz, 1453 yılında çağ değiştirmiş bir imparatorluk iken, Amerika daha keşfedilmemişti bile...Amerikalıların bu iyi temenniyi bizden almaları mümkündür...

NOT : Amerika'da bulunmuş bazıları, Amerika'da böyle bir geleneğin olmadığını söylediler. Bu konuda bilgisi olanların beni bilgilendirmesini isterim...Yoksa arkadaşım, beni ayakta mı uyuttu?

 

cdenizkent

 
Toplam blog
: 979
: 1425
Kayıt tarihi
: 11.12.07
 
 

İstanbul doğumluyum. İlk, orta ve lise öğrenimi İstanbul'da tamamladım. İstanbul Üniversitesi'nde..