Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Ağustos '18

 
Kategori
İnternet
 

Türkiye'de "Youtuber" Olmak!

Türkiye'de "Youtuber" Olmak!
 

Öncelikle "Youtuber" olanların genel özelliklerini sıralayalım. Tabi ki hepsi için geçerli değil. Ama şu en çok abonesi olanların ortak özellikle. Aslında bu sadece Türkiye'dekiler için değil dünya genelindeki tüm Youtuberlar için geçerli sanırım. Madde madde sıralayalım.

* Aşırı derecede şımarıklar.

* Gösteriş meraklısı ve egoistler

* İçerik hırsızları olduklarını asla kabul etmezler.

* İnsanları küçümsemekten haz alırlar ama çaktırmadan.

Şimdi son zamanların akımı kedi köpek alıp besleme. Bir ben mi farkındayım. Ya da bir ben mi sıkıldım bilmiyorum ama sizde farketmediniz mi şu takip ettiğimiz youtuberların çoğunun ismi değişik sadece. İçerikleri o kadar benzer ki. Ben açıkçası çok sıkılmaya başladım diyebilirim. 

Bir de ithal youtube içerikleri çalan hırsızlar var. Orada yapılanları alır kendi bulmuş gibi yapar. Mayıs ayıydı sanırım. Dünyaca ünlü bir youtuber var isim vermeyeceğim. Girin bakın bizim youtuberlara istisnasız hepsi de ne hikmetse aynı ay içinde o herifle videolar çekmeye başladı. Benim hatırladığım 4 5 tane fazlaca abonesi olan youtuberlardı. Hepsinin videosunu oturun tek tek izleyin.. Hepsi mi benzer olur. Yani artık bence gerçek içerik üretmeleri gerekiyor.

Beni rahatsız eden bir şey daha var aşırı ama aşırı derecede şımarık hareketleri var. Bu işe ilk başladıkları videoları açın izleyin o kadar içtenler ki artık zamanla cepleri para görünce mi o hale geliyorlar bilmiyorum. Ama içlerinde bazılarıda var ki hala o kadar mutavazi yayınlar içerikler üretiyorlar ki. Ama maalesef onların değerleri bilinmiyor. 

Bilmiyorum şimdi vereceğim isimden sonra yayınlanır mı bu yazı ama iyi yönde sözler söyleyeceğim için isim verebilirim sanırım. Yaklaşık 3 yıldır takip ettiğim bizzat konuşma şansımında olduğu bir youtuber var. Aslında ben ona bu sıfatı takmak istemiyorum çok güzel bir insan çok iyi bir araştırmacı bilim insanı yani onu nitelemek için çok fazla söz gerekiyor bence. Bu kişi belki bir çoğunuzun videosunu izlediği abone olduğu ama destek olmadığı ki özür dileyerek bende onlardan biriyim. Destek olmama konusunda. Videolarını izlemeyle destek olunmuyormuş. Bunu sonradan anladım. Kendisinden özür diliyorum. Neyse bu kişi İlhan Berat YILMAM. 

Çok kaliteli yayınları var. İsmail ÖZCAN, Kaan Ünsal ALPHAN. Bu isimler iyi örnekler oldukları için isimlerini vermek istedim. Kötü olumsuz örnekleri karalama olmasın diye isim vermek istemedim. Sonuçta benim fikirlerim bunlar. Ben nasıl ki isimlerini verdiklerini övüyorsam kötüleyenler de mutlaka olacaktır. Fikir ve ifade özgürlüğü sonuçta. 

Türkiye'de Youtube'dan büyük paralar kazanmak isteyip bir kanal açanların çoğu hüsrana uğruyor. Çünkü ünlü büyük youtuberların yaşantılarını görünce büyük bir özenti oluşuyor ve insanlarda emek harcamadan para kazanmak bir yerlere gelme güdüsü oluşturuyor. Arkadaşlar başkasının videosunun benzerini çekmek bir emek değildir.... Emek hırsızlığıdır. Ama ne oluyor biliyor musunuz? Kimisi belli bir içerikle giriyor Youtube'a. Gerçekten fikren çok iyi bir atılım diyorsunuz ama bu kez para kazanma sistemine takılıyor ya da trendler gibi saçma bir şeye denk geliyor. Haliyle kimi erken pes ediyor. (Benim gibi) Ben açıkçası bir daha böyle bir denemede bulunmam sanırım gerçekten adam gibi yapılmayan bir içerik üretmedikten sonra. Çünkü İlhan Berat YILMAM gibi bilim üzerine saatlerce hatta günlerce araştırmalar yapıp bunları oturup üşenmeden tek tek yazıp çıkıp video yapanlar maalesef eline bir aksiyon kamerası alıp su kaydırağından kayan adamlara yeniliyor. Bilime verilen değerin bu olduğu bir yerde benim çıkıp tarih anlatmam zaten baştan 1-0 yenik başlamam gerek. 

Kazandıkları paralar dediğim gibi büyük kitleleri olanlar için çok olabilir ama orta ölçekte olanlar için durum pek te öyle değil. Yani bir kere Youtube'a girmek istiyorsanız para odaklı girmemeniz gerekiyor. Çünkü hedef para olunca sadece para kazanmak için sıradan içerik üretiyorsunuz. Ama kalıcı olmak ve yaptıklarınızla takdir edilmek isteyince belki bir yerlere gelebilirsiniz. Bu biraz şans meselesi. Bir gecede amacınıza ulaşabilirsiniz belki kim bilir. Para odaklı olmayın diyorum bir nedeni de şu istediğiniz rakamları zatan öyle hemen elde edemeyeceksiniz çünkü artık 4000 saat izlenme ve en az 1000 abone koşulu var bir de şu var örneğin bu şartları yerine getirseniz de bir onay süreciniz var zamanı asla belli olmayan bir süreç. Yani para odaklı girerseniz en asgari süreç anlattığım gibi. Tercih size kalmış.. Bir başka blogda görüşmek üzere. Yalnız bu da aynı youtube kapanışı gibi oldu. :)

 
Toplam blog
: 23
: 332
Kayıt tarihi
: 19.05.16
 
 

Hayata ve gündeme dair ne varsa bu blogda..  ..