Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Haziran '10

 
Kategori
Müşteri Hizmetleri
 

Türkiye'de bankalar ne kadar müşteri odaklı?

Türkiye'de bankalar ne kadar müşteri odaklı?
 

Ülkemizde bankaların genelde çok büyük hedefleri oluyor. Tamam çok güzel. Yüksekleri hedeflemek iyi birşey olabilir. Örneğin müşterisi olduğum Garanti Bankası kendi sitesinde hedef olarak Avrupa'nın en büyük bankası olacağını beyan ediyor. Ne hoş, bu hedefinde bankaya başarılar dileriz. Fakat Garanti eldeki mevcut müşterileri sürekli mağdur ederek bu hedefe daha mı hızlı ulaşacağını düşünüyor acaba? Bu konuda hemen bir örnek vereyim. Bu bankanın Bonus kartını kullanarak katıldığım Anneler günü kampanyasında kampanya şartlarını yerine getirerek kazandığım bonuslar geri alındı. Ne var bunda diyebilirsiniz. Bunda çok şey var. Çünkü banka kampanya duyurularında bonusların belli bir tarihte geri alınacağı bilgisini net olarak vermiyordu. İlanda kullanılan ibare açık yazılmadığından banka müşterileri mağdur oldu. Şimdi Avrupa'nın en büyük bankası olmayı hedefleyen bir bankanın müşteri mağduriyetlerine duyarlı olması ve bir hata yaptığında bunu kabul edip müşterisini kendinden soğutmak yerine, onun mağduriyetini telafi etmesi gerekmez mi? Hayır bunu yapmak yerine Garanti Bankası 3 maymunu oynamayı tercih etti. Tabi bu onları tercihi ama bu tercih onlara yeni müşteri kazandırmaz. Hatta eldeki müşterileri de kaçırır. Benden söylemesi. Zaten şikayetimvar gibi internet sitelerinde Garanti Bankası ile ilgili şikayetlerin (12.000) neredeyse en yakın 3 rakibinin toplamı kadar olması da benim bu söylediklerimi destekleyen bir başka veri. Meraklısına duyurulur.

 
Toplam blog
: 2
: 740
Kayıt tarihi
: 06.06.10
 
 

Boğaziçi Üniversitesi İngilizce öğretmenliği bölümünden 1994 yılında mezun oldum. Marmara Üniversi..