Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Temmuz '19

 
Kategori
Eğitim
 

Türkiye'de Eğitimin Hedefleri

Türkiye’de eğitim sistemlerinin hızla revize edilmesi gerekiyor. Eğitimin ana hedefinin istihdam olmasını çok doğru bulmamakla birlikte istihdam için illa diploma sorulmasını da mantıklı bulmuyorum. Biz bunu maalesef aşamadık. Fakat birçok dünya devi firma işe alacağı kişide diploma değil yeteneğe bakıyor.

Türkiye’de eğitim daha ziyade “aman bir diplomam olsun” mantığında ilerliyor. Özellikle, açık öğretim fakültelerinde okuyan öğrencilerin ana mantığı bundan ibaret. Erkekler içinse durum askerliği tecil ettirebilmekte kullanılıyor. Askerlikle ilişiği kesilen birçok erkek üniversiteyi yarıda bırakıyor ve iş hayatına atılıyor. Tabi böyle bir potansiyel olunca birçok üniversitesi de açık öğretim fakültesi kurmaya başladı. Eğitim seviyesi düşerken üniversitelerin gelirleri katlanmaya başladı.

Ülkemizdeki hukuk mezunu sayısı avukat ve hâkim ihtiyacının çok fazlası, herkes işletme mezunu, üniversitesi mezunu olmak artık o kadar da matah bir meziyet değil. Çok üniversite açmak yerine nitelikli üniversiteler açılması gerektiği görüşündeyim.

Eğitim sisteminin hızlı şekilde revize edilmeye ihtiyacı var. Hem özün hem de sistemin bizim toplum, din ve kültürümüze uygun hale getirilmesi gerekiyor…

 

 
Toplam blog
: 65
: 2401
Kayıt tarihi
: 27.07.12
 
 

1988 İstanbul doğumlu. Adalet Bakanlığı'nda göreve başladı (2011). Anadolu Üniversitesi Kamu Yöne..