Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Ekim '06

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

Türkiye'de işsizlik yok

Bu başlığı görünce bir çok kişi 'hadi ordan sen de ' diye başlayan cümleler kuracak biliyorum. Ama tekrar ediyorum ''Türkiye'de işsizlik yok .'' Ne var peki ? Birincisi işe göre adam yok,kalifiye işçi yok. İkincisi ''ne iş olsa yaparım '' lafı bu ülkede fakir edebiyatından başka birşey değil.

İnşaat sektöründe çalışıyorum.İnsanlara iş vermek için çırpınıyorum. Size aldığım cevaplardan bir kaçını sıralıyayım :

- Orası çok uzak,dağ başında çalışamam ben.

- Abi pis iş ya ,toz toprak içinde çalışamam ben..

- Orda kışın çok soğuk oluyomuş çalışılır mı ya...

- Altıma araba vermiyolar o iş yapılmaz..

Yerim müsait olsa daha yüzlerce mazeret yazabilirim.O kadar rahatına düşkün, kolay yoldan para kazanmayı seven millet olmuşuz ki, okumuşu okumamışı aynı kafa da.

Geçenlerde bir arkadaşım aradı.Yeğeni harita mühendisliğinden yeni mezun olmuş. Askere bile gitmemiş.Ne olur bir ayarla bizim çocuğa diye.Abarmıyorum onbeş dakika sonra arkadaşımı aradım,iş yerinin adresini verdim,sabah gitsin başlasın dedim. Sonuç ; beyefendi iş yerini beğenmemiş.Şantiye şehre uzakta bir köydeymiş. Katlamazmış orda yaşamaya.Ne olacaktı yani,harita mühendisini mankenlik ajansına mı gönderecektik ?

Bir de şu devlet baba yok mu,çıldırtıyor beni.Devlet iş bulacak , devlet aş verecek, devlet tedavi edecek, devlet okutacak (çok vergi veriyoruz devlete ya ) , peki devlet bütün bunları yaparken sen ne yapacaksın kardeş ?? Maaşını alıp kahvede okey oynayacaksın.

Eğitimin ne ? Orta öğretim

Yabancı dil ? Yok

Bilgisayar ? Yok

Meslek ? Yok

İş tecrübesi ? Yok

Sen en iyisi nüfüs müdürlüğüne git '' ben bu dünya da boşuna yer işgal ediyorum'' de kaydını sildir.

Bana hiç mazeret uydurmayın..Ben ne ilkokul mezunları gördüm.Adam benim yaşım kadar kitap okumuş.Öyle güzel bir Türkçeyle konuşuyor, o kadar geniş bir kültür hazinesi var ki okumuşluğumdan utandım.O adamı devlet mi yetiştirdi ? Hayır .Kendi azmi ve merakı.Kaderine razı olmayışı.

Ben yabancı dili kendi kendime öğrendim.Ne hoca ne kurs gördüm.Bilgisayarı kendi kendime öğrendim.İş tecrübesi kazanabilmek için aylarca dağ başı demedim, köy demedim bedava çalıştım.Şimdi de o çalışmalarımın ödülünü alıyorum. Beni devlet okutmadı,bana devlet aş vermedi, bana devlet iş vermedi. Ama ben ne işsiz ne de aç kalmadım.Çünkü iş seçmedim,yer mekan seçmedim. İnşaat mühendisi diplomam varken garsonluk yaptım.

Bana hiç mazeret uydurmayın.Bu ülkede herkese yetecek kadar iş var.Yeterki burnunuzu kaf dağının zirvesinden torosların eteklerine indirin.Para kazanmanın ayıbı olmaz. İnanın bana garsonluktan kazandığım üçbeş kuruş şu an mühendisliğimden kazandığım milyarlardan çok daha bereketli ve tatlıydı.

 
Toplam blog
: 29
: 1481
Kayıt tarihi
: 21.07.06
 
 

... KTÜ mezunu inşaat mühendisiyim. Proje müdürlüğü , İnşaat kontrollüğü ve danışmanlığı, Statik ..