Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Temmuz '15

 
Kategori
Gündelik Yaşam
Okunma Sayısı
169
 

Türkiye´de karayolu taşımacılığı

Gelişmekte olan ülkeler arasında en canlı ekonomilerden biri olan Türkiye, Asya ve Avrupa kıtalarını birbirine bağlayarak Doğu ve Batı arasında doğal bir köprü işlevi görmektedir.

Türkiye’nin stratejik konumu; 1,5 milyar nüfuslu, GSYİH'si toplam 25 trilyon ABD dolarına ulaşan ve 8 trilyon ABD doları ile dünyadaki toplam ticaretin neredeyse yarısına karşılık gelen bir dış ticaret değerine sahip birden fazla pazara erişim sağlamaktadır. Türkiye'deki ticaret dikkat çekici bir biçimde artmakta olup bölgenin küresel ticaretteki varlığı da giderek güçlenmektedir. 2012 yılında Türkiye'nin küresel ticaret hacmi içerisinde % 1,2 olan payının ulusal pazar desteği olan şehirler arası taşımacılık,kurye hizmetleri ve transit ulaşım araçları yönünden kazanımı da dahil olmak üzere 2025 yılına kadar % 1,5'i geçmesi beklenmektedir.

Son on yılda yıllık ortalama % 5'lik büyüme oranı yakalayan Türkiye ekonomisi, lojistik sektörü için çok sayıda fırsat sunmaktadır. Türkiye, güçlü ekonomik büyümenin yanı sıra % 65'ten fazlasını 24-54 yaş arasındakilerin oluşturduğu nüfusu ile de Avrupa'nın en büyük ve en genç iş gücü havuzlarından birine sahiptir. Türkiye'deki güçlü iş gücü, lojistik endüstrisine de yansımaktadır. Yatırımcılar, sektörün farklı taleplerini karşılamak için nitelikli iş gücünü rekabetçi bir maliyetle kolaylıkla istihdam edebilmektedir.

Son on yılda gerçekleştirilen kamu ve özel altyapı yatırımları, ülkedeki lojistik hizmetlerini önemli ölçüde geliştirmiştir. Çok sayıda yeni hava alanı inşa edilmiş, ülkenin her yerinde çift yönlü yollar kullanılmaya başlanmış, hızlı tren ağı büyük şehirlere ulaşmaya başlamış ve Türk limanların kapasitesi artmıştır. Türk hükümeti, lojistik altyapısını daha da geliştirmek için 2023 yılına kadar ulaşılması amaçlanan iddialı hedefler belirlemiştir. Bu hedefler arasında aşağıdakiler yer almaktadır.

Karayolu Taşımacılığının Dış Ticaretteki Yeri ve Önemi

Karayolu taşımacılığı açısından küresel planda görülen dengesizlik Türkiye'de daha da belirgindir. 2004 yılı sonu itibarıyla Türkiye'nin dış ticaret hacmi 160,66 milyar ABD Doları olmuştur. İthalatımız 97,9 milyar, ihracatımız ise 63,1 milyar ABD Doları olarak gerçekleşmiştir. 2005 yılına ait ilk sekiz aylık rakamlara bakıldığında ise dış ticaret hacminin 121 milyar doları aştığı görülmektedir. Deniz aşırı ülkelerle olan ticaret hariç, dış ticaretimizin önemli bir bölümü karayolu üzerinden gerçekleşmekte ve karayolu üzerinden yapılan taşımanın payı ve miktarı dış ticaretteki artışa paralel olarak her geçen yıl artmaktadır. Uluslararası karayolu taşımacılığının transit yapılan taşımalarla birlikte Türkiye ekonomisine yılda ortalama 3,5 milyar ABD Doları döviz girdisi sağladığı ifade edilmektedir.

Ülke içinde yolcu taşımacılığının %95,2'si karayoluyla yapılmaktadır. Bu oran ABD'de %89, AB ülkelerinde ise %79 oranlarında seyretmektedir. Yük taşımacılığı alanında karayolu kullanım oranı ülkemizde %76,1 civarındadır. Bu oran ABD'de %69,5, AB ülkelerinde ise yaklaşık % 45’tir.

 
İnternet Kaynakları
 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 8
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 73
Kayıt tarihi
: 28.01.15
 
 

Web tasarımcıyım. Bununa birlikte forum sitelerine yazı yazmak benim için ayrı bir meşgale. Çok s..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster