Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Aralık '13

 
Kategori
Sosyoloji
 

Türkiye’de kılık kıyafet çocuklara serbest büyüklere yasak

Türkiye’de kılık kıyafet çocuklara serbest büyüklere yasak
 

Mesai saati dışında bile böyle giyinebilen memur var mı?


İlginç değil mi? Çocuk kıyafeti ne yapacak; baloya mı gidecek? Serbest yapsan nolur, çocuk mini etek mi giyecek? Bal gibi şeriat düzenlemesi; kılık kıyafet el kadar çocuğa değil bana lazım. Memurum, maaşıma kıydım ejderha desenli kazak aldım ama giyemiyorum; çünkü cumhuriyet artığı zihniyetin 657 Hamurabi kanunu var. Aslında bu durum AKP’nin işine geliyor; yani çocuklu ve mutlu. İlkokullarda öğrencilerin kıyafetini serbest bırakıyor, ağaç yaşken eğilir hesabı daha bu yaşlarda türbanın önünü açıp, aileleriyle beraber on milyonu aşan memur tabakasında türbanı serbest bırakıyor ama memur kıyafetini zorunlu tutarak aslında kendi düzenini dayatıyor.

Başka bir şark kurnazlığı:”İlkokul çocuklarının kıyafetini serbest etsem ne olacak ki. El kadar çocuk onlar. Nasıl giyinirse giyinsinler günah bile değil. Ama büyükler öyle mi. 657’yi dayatmasam o memur kadınlar affedersin şey gibi giyinirler, ahlak mahlak kalmaz. Hem cumhuriyetin giyimi, Atatürk de giymiş derim takdir bile alırım” Ya senin Atatürkçü dediğin insanlar modern değil ki zaten; türbanlı ablam onlardan daha modern!

E zaten Türkiye’de memur düşünce olarak da yaşantı olarak da modern değil, emir eri; maaşımı veriyor, ne isterse yaparım. Yani tam AKP’nin istediği memur. Atatürk böyle giydi ya tamam. E be Allahın adamı Atatürk’ün üzerinden neredeyse bir asır geçti. Ben şundan eminim ki üç milyon memurdan bir tanesinin bile hayalinde ejderha desenli kazak yoktur.

Memur böyle giyerse vatandaş saygı duyarmış. Cumhuriyet rejimi vatandaşı memurun karşısında amuda kalkmaya alıştırdı ya siz de şeriatın hatırına devam ettirin. Ülkede 10 milyon kapalı ve türbanlı/çarşaflı. 10 milyon parası olmadığı için mecburen başörtülü. Beş milyon öğrenci, bir milyon asker polis, güvenlikçi formalı. Üç milyon memur 657 üç düğmesi kapalı Harun Reşit ceketli, bir o kadar şalvarlı, sakallı… Geriye ne kaldı? Ben de inadına bu ülkede Ağaç Hareketi düzenini kurarsam kefeni bile değiştireceğim! Niye beyaz ki, kırmızı olsun, mavi olsun; Allah kanunu mu?

Türkiye’de kılık kıyafet konusunda tek angut benim; çünkü kılık kıyafet özgürlüğünü sadece ben savunuyorum. Adam üç düğmeli Harun Reşit ceketiyle rahatsız değil. Bazı memurlar o kadar sevmişler ki bu kıyafeti eve gidince de çıkarmıyorlar hatta onunla yatıyorlarmış. Hükümet kamuda türbanı serbest etti. Geç kalmış bir uygulama ama insanların bir kısmını ayırarak yapıyorsun? Serbest bırak, takım elbise giyen o kadar çok seviyorsa takım elbise giysin yine. Ama olur mu, o zaman bazıları da Madonna gibi giyinir; kaş yaparken göz çıkarmayalım. Hesap makinesi olmadan hesap yapanlardan hayatım boyunca nefret ettim!

Yani AKP şeytan kayaları da karşısındakiler pek mi akıllı?  AKP’nin bir şey yapmasına gerek yok ki, Atatürk’ün çocukları gericiliğe dünden hazır. İlkokul, kıyafet serbestîsi geçti. Kamu, türban serbestîsi geçti. AKP iktidarda kalırsa özgürlüğü bahane ederek yarın öbür gün sakallı, şalvarlı memuru da serbest edecek. Ama Harun Reşit ceketini çıkarmaya izin yok.

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..