Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Eylül '09

 
Kategori
Siyaset
 

Türkiye’de Kürtlerin nüfusu kaçtır?

Türkiye’de Kürtlerin nüfusu kaçtır?
 

Bugün bir yazı okudum.

Hemen aklıma geldi.

Sorulması gereken büyük soruyu kimse sormuyor yahu?

Bu kadar yazı yazan, fikir üreten, çözüm öngörüsünde bulunan hatta hükümet dâhil bu sorunun yanıtını bildiğinden emin değilim…

Soru şudur: Türkiye yaşayan Kürt nüfusu kaçtır?

Ortalıkta efsaneleşmiş rakamlar telaffuz ediliyor…

Yok, 20 milyon, yok 25 milyon, yok 15 milyon…

İyi de kaç arkadaş?

Daha sen kaç kişi olduğunu bilmediğin bir topluluk hakkında neler söylüyorsun neler?

70 milyonluk ülkede kaç milyon Kürt yaşadığını şimdi kimse bilmiyor mu?

Bence bilmiyor.

Bilmemesini de yadırgamıyorum ve doğal karşılıyorum.

Çünkü ne devlet ne de diğer ilgili kuruluşlar herkesi T.C. Vatandaşı olarak gördüğü için ayrıca ne sayım yapıldı, ne de tasnif edildi…

Ülkemizde Kürt nüfusu kaçtır? sorusu mutlaka ne olarak açıklığa kavuşmalıdır.

Bu konuda elde ettiğim tek bilgi ise şudur: KONDA’nın 2007’de yayımlanan araştırmasına göre ülkedeki 11 milyon dolayındaki (toplam 70 milyon nüfus içinde yüzde 15,7) Kürt nüfusun olduğu söylenmektedir.

Bu açılım ya da açılma konusunda kendimce bir anekdot anlatmak isterim.

MB Ölüdeniz buluşmasında deniz kenarında yüzüyoruz.

Yahu ben fazla açılamıyorum.

Neden?

Hem güven duymuyorum, hem de çok iyi yüzücü ögelerini taşımıyorum…

Neyse sahiden 5-10 metre açılıyorum ve orada kalıyorum…

Diğer arkadaşlarımız maşallah 50-60 metre ilerileri açılıyor…

Bana da gel falan diyorlar…

İçinizde beni kurtaracak var mı? sorusunu soruyorum…

Bir arkadaşımız tamam, korkma, gel diyor ve ben biraz daha açılıyorum…

Lafı nereye getireceğim?

Yahu koca imparatorluktan küçük bir coğrafyaya sıkışmış, 80 küsur yıllık bir kısa tarihi geçmişi olan Türkiye Cumhuriyeti Devletinden çok fazla, hem de hemen büyük açılım, açılma falan kimse beklemesin arkadaşlar…

Saygı ve sevgilerimle…

Ömer Özdamar/01 Eylül 2009/Burdur-Türkiye

 
Toplam blog
: 689
: 2433
Kayıt tarihi
: 17.01.07
 
 

 2007 yılından beri Milliyet Blog'da yazarım. 2009 yılında 'Normal Ötesi Aşk' ve 'Normal Ötesi Aş..