Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Ekim '13

 
Kategori
Doğal Hayat / Çevre
Okunma Sayısı
4355
 

Türkiye’de neden vahşi hayvan yok?

Türkiye’de neden vahşi hayvan yok?
 

Bu sorunun cevabını bulmak için incelediğimiz kayıtlarda ikna edici bilgiye rastlayamadık. Güya ekolojik değişimler, iklim değişiklikleri, Anadolu medeniyetlerindeki sosyolojik olaylar ülkemizdeki yaban hayvanı popülasyonunun azalmasına neden olmuş. Sanki dünyanın diğer taraflarında bunlar olmadı.

Öncelikle iklim ve doğa yapısı olarak ülkemiz dağ hayvanlarının yaşamaları için müsait değil denilemez. —50 derecede Sibirya’da, +50 derecede Afrika’da yaşayabiliyorlarsa Anadolu’da niye yaşamasınlar? Sıcaktan mı ölecekler yoksa soğuktan mı? Bu tür hayvanlar zaten birbirini yiyerek yaşıyor(etçiller) özel bir yiyecek gerekmiyor. Otçullar işinse dağ taş yemyeşil. Söylemeye çalıştığım ilk konu Anadolu’da yaban hayvanı popülâsyonu öteden beri az. Ve bunun nedeni yok! Benim aklıma tek bir şey geliyor: “İki ayaklı hayvanlar yüzünden dört ayaklı hayvanlar barınamadı”

Yani sanki bu topraklarda 2000–3000 yıl önce hayvan katliamı yapılmış. Bir zamanlar Anadolu’nun ormanlarla kaplı olduğu söyleniyor. Böyle bir coğrafyada dağ taş hayvan olması lazım. İşte şu tarihte bir yerde pars görüldü de, yok bilmem aşağı Fırat havzasında bir zamanlar aslan yaşıyordu da… Bırakın ya hikâyeyi! Böyle şeyler gerçek bile olsa konuşmağa değmez. Ben olması gereken ciddi bir hayvan varlığından bahsediyorum.

Zaten öteden beri Türkiye’de dağ hayvanı yok. Bir de olan beş on tanesi nasılsa kaybolup gitmiş. Munzur dağlarında bir zamanlar yaşadığı söylenen vaşakları kurt sanıp vurdular mı yani? Yaşıyordu da nasıl kayboldu kardeşim! Bugün bazı yerlerde yaşayan yabani hayvanlardan bahsediliyor ama kimsenin gördüğü bildiği yok. Dağlarımızda yabani hayvan yaşayıp yaşamadığı bilinmiyor ama inanamazsınız, bu ülkede tarım ve orman bakanı var. Adamcağız dağda aslan görse öküz sanacak!

Türkiye’de dağ hayvanlarıyla ilgili duyulan bilinen tek çalışma var, avcılık; yani hayvanları öldürme sanatı. Bir de şöyle bir şey var, Türkiye’de orman fazla olmadığı için dağ hayvanı yokmuş. Ne alaka, çöllerde ot bile yok, bizden fazla hayvan var. Ama şunu söyle, Türk insanı sadece etini yediği hayvanları seviyor. İnsanın aklı almıyor gerçekten; bu uçsuz bucaksız topraklarda hele de geyik, karaca gibi otçul hayvanlar milyonlarca olmalı. Aslında kurtların da nesli tükenirdi, korktukları için bir şey yapamamışlar. 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

vahsi insanin oldugu yerde vahsi hayvan olur mu hocam?

Newyorker 
 18.10.2013 3:36
Cevap :
Hahahahahaha!....  18.10.2013 10:56
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 5715
Toplam yorum
: 14414
Toplam mesaj
: 282
Ort. okunma sayısı
: 640
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster