Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Nisan '11

 
Kategori
Kitap
 

Türkiye'de petrol kime saklanıyor?

Türkiye'de petrol kime saklanıyor?
 

Çok önemli bir kitap; Petrol, Bor ve Çatışmaların perde arkası


1973 ylında öldürülen merhum araştırmacı yazar Raif Karadağ'ın eseri "Petrol Fırtınası" nın devamı niteliğinde muhteşem bir eser, herkes okumalı; Cesur ve Ferasetli Ellerine Sağlık Hakan Yılmaz ÇEBİ

Yıl; 1990, o zamanlar Antalya'da o zamanın Türkiye'de bulunan en büyük turizm işletmesine bağlı TURBAN'da resepsiyonisttim, yaz aylarında Almanya'dan çok misafir gelirdi. Gelen Misafirlerden birinin çok ilginç hikayesi vardı, Güney doğu Anadolu'da petrol aramalarında çalışmış bir mühendisti. 

Görevinden istifa etmiş ve Almanya'dan bir bayanla evlenmiş ve Almanya'da çalışıyormuş. Neden istifa ettiğini sordum, ayak üstü konuşuyorduk o an, gözleri doldu, omzunda küçük kızı vardı ve denize doğru bakarak şunları söyledi; 

"Petrolü buluyorduk, sonra üzerine civa ve beton attırıyorlardı, 'burada petrol olmadığına, yada ekonomik değeri olmadığına, yada yeterince rezerv olmadığına' dair zorla kağıtlar imzalıyorduk, artık dayanamadım, ülkeme ihanet ediyordum, istifa ettim, yabancıların Türkiye'de petrol aramaları tamamen yalan" dedi. 

Bu hikayeyi hiç unutmadım, bu olaydan 1-2 yıl sonra, bir kitapçıdan Raif karadağ'ın "Petrol fırtınası" adlı eseri gözüme çarptı, kitapçı bana; 

"Yazar, bu kitabı yüzünden öldürüldü, mutlaka okumalısınız" dedi 

Kitabı aldım ve bir solukta okudum. Petrol'ün Ortadoğu'da nelere yol açtığına ve olayların arkasında hangi aktörler olduğuna şahit oldum. Bu kitabı Medya herzaman örtbas etti Türkiye'de. Oysa yazar kanıyla korkusuzca yazmıştı bu kitabı. 

İşte şimdi aradan yıllar sonra Hakan Yılmaz ÇEBİ, aynı cesaret ve ferasetle konuyu yeniden ve dahada derinleştirerek içine Bor madenlerinide katarak arı kovanına çomak sokmuş. 

Bu cesur kitaptan dolayı tebrik ederim Hakan Yılmaz ÇEBİ, ülkeye büyük bir katkısı olacağına inandığım eserin, umarım hak ettiği değeri bulur. 

Saygılar 

Ayhan Özcimbit 

 
Toplam blog
: 722
: 3755
Kayıt tarihi
: 23.01.09
 
 

A.Ü İktisat Fakültesi mezunuyum, daha önce Kazakistan ve Hollanda'da eğitmenlik ve tercümanlık iş..