Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Ocak '17

 
Kategori
Müzik
 

Türkiye'de rap

Merhaba, bu yazımda Rap'in Türkiye'deki yerinden bahsetmek istedim. 8 yılı aşkın süredir rap dinleyicisiyim. Rap dinlemeye 2009'da Sagopa Kajmer ile başladım. Şu anda pek fazla olmasa da rap dinlemeye devam ediyorum. 

Son yıllarda Ceza'nın da şarkılarını dinlemeye başladım. Daha önce bu adamın şarkılarını çok sıkıcı buluyordum. Özellikle Holocoloust, Rap Star gibi şarkılar son derece detone ve sıkıcı. Ancak Sagopa Kajmer'in şarkılarında şöyle bir özellik var, bir kere dinlediğin zaman bağımlılık yapıyor. Çünkü öyle sözler yazıyor ki, sizi anlamakla anlamamak arasında bir yerde bırakıyor. Ceza'nın kullandığı kelimeler ise çok basit. Ancak bazı şarkıları, Sagopa Kajmer'in son yıllarda yaptığı şarkılardan üstün. Örneğin, Sus Pus ile Ceza, Sagopa Kajmer'e fark atmış gibi görünüyor. 

Sago'nun yaptığı en büyük hata, bir kere hayranına değer vermiyor. Para Sago için araçtan çok, amaca dönüşmüş durumda. Rapçilerle de çok kolay kavga edebiliyor. İşte Ceza ile başladı, arkasından Fuat, Sansar ve en son Abluka Alarm ile bağlarını kopardı. Kuvvet-i Mira, çok sağlam rapçilerden oluşuyordu. Mesela Mozole Mirach, Reffine gibi. Ancak, hepsiyle bağı kopardı. Sago'nun buradaki hatası, arabulucu olmak yerine, kavgayı seçmekti. Sonuç olarak bu rapçiler, Sago'ya diss atmakta da haklılar yani. Diğer yandan, Sago bu disslere cevap vermek yerine, onlara dava açmakla yetiniyor. Neden yapmasın ki; işin ucunda para var! Ben Sago'yu çok yanlış tanıdığımı düşünüyorum. 

Öte yandan, Ceza daha cana yakın görünüyor. Çünkü Rap, sokak sanatıdır. Ceza, bu işi çok iyi yapıyor. Rap parçalarındaki konu hep hayatı anlatıyor. Ancak Sago ise farklı. O, aşk ile pesimizm arasında şarkılar yapıyor. Tarzları farklı ama, ikisinin de yaptığı rapin kalitesi tartışılamaz. Ama, Sago artık, (İngilizlerin bir zamanlar Osmanlı'ya, "Hasta Adam" dediği bir) aşamaya geçmiş görünüyor. En son çıkardığı albümün üzerinden tam 3 yıl geçmesine rağmen, halen daha bir albüm çıkarabilmiş değil. Ayrıca, bu son çıkardığı şarkılar, melankolik rapten tamamen sapmış durumda! Artık, karşımızda melankolik değil, başka tarzda rap yapan bir Sago var. 

Türkiye'de, Rap'in öncülerinden olan bu iki isim, birleşse çok kaliteli rapler çıkacağından eminim. Ancak, inatları yüzünden birleşmiyorlar. Kanımca, eğer bunlar barışırsa ve düet rapler yaparsa, rapin kalitesi maksimum olacaktır. 

 
Toplam blog
: 16
: 1964
Kayıt tarihi
: 02.11.15
 
 

27 Eylül 1992/Eminönü-İstanbul doğumluyum. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi İşletme 4. ..